مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از توزیع بسته راهنمای سوءمصرف موادمخدر در نوجوانان در مراکز ترک اعتیاد کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۸۸۴۹۳

 فرید براتی‌سده با اشاره به اینکه باید آمادگی مقابله با مصرف موادمخدر در میان کودکان خیابانی، نوجوانان، جوانان و دانشجویان را داشته باشیم، اظهار کرد: عمده مواد مصرفی نوجوانان، الکل و مواد محرک است و عمدتا سن این افراد زیر ۱۸ سال است.

وی افزود: بسته راهنمای سوءمصرف موادمخدر در میان زنان نیز به زودی در مراکز ترک اعتیاد کشور توزیع می‌شود و باید خاطرنشان کرد که در میان زنان همه نوع موادمخدر مصرفی یافت می‌شود، اما گرایش اصلی آن‌ها به سمت مواد محرک است.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در مورد نحوه استفاده از بسته‌های راهنمای سوءمصرف موادمخدر در مراکز ترک اعتیاد، گفت: درمانگران، پزشکان، مددکاران و روانشناسانی که در حوزه اعتیاد فعال هستند می‌توانند از این بسته‌ها برای مقابله با مصرف موادمخدر استفاده کنند.

براتی‌سده در ادامه به علائم و نشانه‌های مصرف موادمخدر در نوجوانان اشاره کرد و گفت: افراد پس از مصرف کوکائین، آمفتامین‌ها، استروئید‌های آنابولیک، فن‌سیکلیدین‌ها، اسکتازی، کتامین و ال‌اس‌دی دچار فشار خون بالا می‌شوند و پس از مصرف مواد افیونی و باربیتورات‌ها دچار کاهش فشار خون می‌شوند.

وی افزود: پس از داروهای وریدی، افراد دچار نشانه‌های پوستی و آبسه‌ها و پس از مصرف استروئید‌های آنابوبیک و مواد افیونی به ترتیب دچار آکنه و خارش می‌شوند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی همچنین به اثرات مصرف حشیش، ماری‌جوآنا، کوکائین، آمفتامین، فتامین، ال ‌اس‌دی و مواد افیونی اشاره کرد و گفت: پس از مصرف حشیش افراد دچار احتقان مختاط چشم، پس از مصرف ال ‌ا‌س‌دی دچار ریزش اشک و پس از مصرف کوکائین و استنشاق چسب، دچار تحریک بینی و آزار مخاطی می‌شوند. براتی‌سده افزود: پس از مصرف حشیش و مواد افیونی، نوجوانان دچار یبوست و افزایش اشت‌ها می‌شوند که از جمله اختلالات گوارشی است. به گفته وی، پس از مصرف کوکائین و فن‌سیکلیدین، نوجوانان دچار تشنج می‌شوند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی همچنین به اثرات روانی مصرف موادمخدر در نوجوانان اشاره و اظهار کرد: کاهش میل جنسی، کلام مبهم، خواب‌آلودگی، توهمات، بی‌قراری، پارانویا و خشم از جمله اثرات روانی مصرف موادمخدر در نوجوانان است.
>> تهران امروز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها