اعتراف قاتل طلافروش سنقری در دادگاه

سه مرد که به اتهام قتل یک طلافروش و دزدی مسلحانه از مغازه او در شهرستان سنقر استان کرمانشاه دستگیر شده بودند، روز گذشته در شعبه سوم دادگاه کیفری این استان در حالی محاکمه شدند که عامل جنایت اتهاماتش را پذیرفت، اما دو همدستش جرایم خود را انکار کردند.
کد خبر: ۵۸۸۳۸۰
اعتراف قاتل طلافروش سنقری در دادگاه

به گزارش جام‌جم، ساعت 12 و 45 دقیقه روز نهم اسفند سال گذشته اهالی خیابان آیت‌الله طالقانی در شهرستان سنقر با شنیدن صدای گلوله از مغازه طلافروشی همسایه‌شان، سراسیمه به خیابان آمدند و مشاهده کردند سه مرد ـ که یکی از آنها مسلح بود ـ از مغازه طلافروشی خارج شدند و با تهدید از آنها خواستند تعقیبشان نکنند و بسرعت از محل فرار کردند.

با حضور ماموران در محل حادثه معلوم شد، صاحب طلافروشی به نام حمیدرضا بر اثر اصابت یک گلوله کشته شده و مقداری از طلاهای مغازه نیز به سرقت رفته است.

در ادامه با توجه به خرابی دوربین مدار بسته طلافروشی و ثبت نشدن تصاویر سارقان، ماموران به تحقیق از شاهدان حادثه سرقت پرداختند و با چهره‌نگاری رایانه‌ای از دزدها، شناسایی و دستگیری آنها آغاز شد.

جستجو‌ها در این باره ادامه داشت تا این که ساعاتی بعد از حادثه، مرد راننده ای با حضور در مرکز پلیس، به ماموران گفت: چند ساعت پیش سه مرد با ادعای این که مادرشان فوت کرده و می‌خواهند به کرمانشاه بروند، سوار خودروی من شدند و خواستند آنها را به پایانه مسافربری منتقل کنم.

پس از انتقال آنها به پایانه مسافربری، وقتی به شهر بازگشتم، شنیدم ساعاتی پیش سه سارق، به یک طلافروشی دستبرد زده و صاحب آن را کشته‌اند.

ماموران با هماهنگی قضایی، به استان کرمانشاه اعزام شدند و پس از چند روز، مخفیگاه سه دزد فراری را شناسایی و آنها را دستگیر کردند.

متهمان که سه جوان هجده تا بیست‌ویک ساله هستند، به پلیس آگاهی سنقر منتقل شدند و در بازجویی به جنایت در جریان دزدی مسلحانه اعتراف کردند.

محاکمه متهمان

متهمان پس از بازسازی صحنه جنایت روانه زندان شدند و پرونده آنها با صدور کیفر خواست به دادگاه ارسال شد. روز گذشته آنها برای محاکمه به شعبه سوم دادگاه کیفری استان کرمانشاه منتقل شدند.

ابتدا نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست پرونده، برای متهمان درخواست مجازات قانونی کرد.

اولیای دم،خواستار مجازات متهم شدند

در همین ارتباط علی اسدی، وکیل اولیای دم به خبرنگار ما گفت: با توجه به محتویات کیفرخواست متهم ردیف اول به اتهام قتل عمد، شروع به سرقت مسلحانه، حمل سلاح غیر مجاز و همراه داشتن فشنگ جنگی و متهمان ردیف سوم و چهارم به ترتیب به اتهام مشارکت در شروع به دزدی مسلحانه و معاونت در شروع به سرقت مسلحانه منجر به قتل در نظر گرفته شده بودند، اولیای دم شامل مادر، همسر و فرزندان مقتول برای عامل جنایت مجازات اعدام در ملا عام و برای دیگر متهمان پرونده مجازات قانونی را خواستار شدند.

وی افزود: با توجه به این که متهم ردیف دوم پرونده همچنان متواری است، پرونده وی در دادگاه مفتوح است.

عامل جنایت، اتهاماتش را پذیرفت

وکیل اولیای دم یادآور شد: متهم ردیف اول قتل مرد طلافروش و شروع به دزدی مسلحانه را پذیرفت و در دفاع از خود گفت با دوستانش می‌خواسته‌اند یکشبه پولدار شوند به همین دلیل تصمیم به دزدی مسلحانه گرفته‌اند. آنها ابتدا قصد داشتند از یک طلافروشی در میدان شهید چمران شهرستان سنقر سرقت کنند که در اجرای نقشه شان موفق نبودند.

وی خاطرنشان کرد: آنها سپس تصمیم می‌گیرند به طلافروشی مقتول در خیابان آیت‌الله طالقانی دستبرد بزنند؛ به این ترتیب به بهانه خرید ساعت وارد طلافروشی شده و وقتی با مقاومت صاحب آنجا روبه‌رو می‌شوند، یکی از اعضای این باند به مقتول اسپری می‌زند و دو نفر از متهمان متواری می‌شوند و عامل جنایت با شلیک یک گلوله به طلافروش او را به قتل می‌رساند.

انکار 2 متهم دیگر در دادگاه

اسدی یادآور شد: در ادامه دو متهم دیگر، اتهامات خود را نپذیرفتند و متهم ردیف اول و متهم ردیف دوم را که فراری است، عامل حادثه معرفی کردند و سپس دو وکیل آنها از موکلان خود دفاع کردند.

بنا بر این گزارش، پس از پایان جلسه دادگاه، قاضی دادخواه، رئیس شعبه سوم دادگاه کیفری استان کرمانشاه و چهار قاضی مستشار وارد شور شدند و ادامه جلسه دادگاه را به روز دیگری موکول کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناصر
Netherlands
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
۰
۰
درود بر پلیس آگاهی نیروی انتظامی , امیدواریم دادگاه با جدیت تمام با این قاتلین برخورد قاطع كند تا عدالت بر قرار شود

نیازمندی ها