7 نفر از وزیران پیشنهادی در جلسه امروز از خود و برنامه‌هایشان دفاع خواهند کرد

روز سرنوشت کابینه

نمایندگان در جلسه دیروز بررسی رای اعتماد به وزیران، صلاحیت شش نفر دیگر از وزیران را بررسی کردند و بررسی رای اعتماد به شش وزیر دیگر به امروز موکول شد.
کد خبر: ۵۸۸۲۷۷

علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، مصطفی پورمحمدی وزیر پیشنهادی دادگستری ، عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ، حسین دهقان وزیر پیشنهادی دفاع وزیرانی بودند که دیروز به دفاع از خود و تشریح برنامه‌هایشان پرداختند.

بررسی صلاحیت محمدرضا نعمت زاده ، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت نیز که دیروز نیمه کاره ماند ، امروز ادامه می‌یابد. وزیران پیشنهادی علوم، ارشاد، کشور، نفت، نیرو و ورزش و جوانان، سایر وزیرانی هستند که بررسی صلاحیت آنها در دستور کار جلسه امروز مجلس قرار دارد و در صورت پایان رسیدگی به صلاحیت آنها، رای‌گیری درباره اعضای کابینه عصر امروز انجام خواهد شد.

ربیعی، اولین وزیری بود که صلاحیت او در جلسه دیروز از سوی نمایندگان به بحث و بررسی گذاشته شد.

منصور آرامی نماینده بندرعباس، غلامرضا تاج‌گردون نماینده گچساران، مؤید حسینی صدر نماینده خوی و علیرضا محجوب نماینده تهران، در موافقت و رضا صابری نماینده رامیان و آزادشهر و عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت کردند. (دو نفر از موافقان با استفاده از بخشی از زمان دو موافق دیگر، سخنرانی کردند.)

بخشی از دلایل مخالفت دو نماینده با انتصاب ربیعی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این اعتقاد بود که سوابق ربیعی بیشتر در حوزه‌های اجتماعی و مرتبط با وزارت کار پیشین است اما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارتخانه‌ای است که سکاندار آن باید علاوه بر مسائل اجتماعی در حوزه اقتصادی نیز، بسیار توانمند باشد.

یکی از نمایندگان مخالف در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با احترام به تجربه آقای ربیعی در حوزه کارگری، اما 30 سال ممارست وی در حوزه‌های اطلاعاتی، امنیتی و دانشگاهی کفایت تجربه کافی برای این مسئولیت نیست.

ربیعی: با درک استراتژیک وضع کشور این پیشنهاد را پذیرفتم

به گزارش تسنیم، علی ربیعی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دفاع از برنامه‌های خود برای این وزارتخانه با اظهار تاسف از این‌که قرعه سکانداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نام او افتاده است، گفت: بنده از زمان دولت شهید رجایی تاکنون سه بار از این مسئولیت فرار کرده‌ام، اما این بار با درک استراتژیک وضع کشور، اطمینان یافتم هر کس هر اندازه در توان دارد و در هر جایگاهی که هست، باید برای عبور از شرایط پیچیده امروز به میدان بیاید.

وی با بیان این ‌که مطالعات زیادی در حوزه کارآفرینی انجام داده‌ام، به ایرادهای برخی نمایندگان مخالف در بحث اشتغال اشاره کرد و افزود: گفتید که نگاه من یک نگاه کارگری است. من کتمان نمی‌کنم که نگاه کارگرانه دارم، اما نیک می‌دانم هر کس در این کشور آجر روی آجر بگذارد باید به وی ارزش گذاشت و مجسمه آن را ساخت. وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که برنامه‌های پنج کشور هند، مالزی، کره، سنگاپور و چین را مورد مطالعه عمیق قرار داده‌ام، افزود: تنها راه عبور کشور از این وضع ایجاد شغل، ایجاد شغل و ایجاد شغل است.

ربیعی با تاکید بر این ‌که برخی مشکلات در حوزه کار و اشتغال مربوط به بخش مدیریتی است، افزود: این مجموعه متاسفانه بیشترین تغییرات مدیریتی را داشته است. سیاست‌زده شده است و من با خدای خودم عهد کردم که مجموعه اقتصادی را که در این وزارتخانه است از سیاست‌زدگی به دور خواهم کرد؛ حتما برنامه‌های پاکدستی را پیگیری می‌کنم و حتما افرادی فارغ از جناح سیاسی و از قوی‌ترین افراد در این وزارتخانه به کار خواهم برد.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌ که معتقدم این وزارتخانه یک مدیر استراتژیک می‌خواهد، اضافه کرد: اگر قبول کردم پیش خدا که در این وزارتخانه قرار بگیرم، معتقدم که یک مدیر استراتژیک هستم و با مجموعه توانمندی‌هایی که داشتم خود را مناسب این وزارتخانه می‌دانم.

وی تصریح کرد: یکی از مباحث مطرح شده در مورد من امنیتی بودن من و کابینه است. من نمی‌دانم چه تصوری از امنیتی بودن وجود دارد. ما در دورانی که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در خدمت دکتر روحانی بودیم، شورا واقعا یک دولت سایه بود. نمی‌دانم که بعضی‌ها چه تصویری از امنیتی بودن دارند؟ در تمام دنیا هوشمندترین افراد در بخش امنیتی کار می‌کنند. کارکشته‌ترین افراد در بخش امنیتی کار می‌کنند، برجسته‌ترین سیاستمداران و افراد طراح و استراتژیک در این بخش کار می‌کنند. ربیعی تصریح کرد: البته من پاسدار بودم و به آن افتخار می‌کنم و هیچ‌گاه خودم را از گذشته خود دور ندیدم. اتفاقا بعضی از دوستان که این را مطرح می‌کنند باید بگویم اینها نقطه قوت من است.

وی در پاسخ به برخی دیگر از ابهامات گفت: من به فرمایش رهبر معظم انقلاب در هر زمینه‌ای که هست، بخصوص در زمینه انتخابات آن‌هم نه‌تنها از لحاظ شرعی، بلکه با مطالعه علمی اعتقاد دارم و از آن تبعیت می‌کنم.

ربیعی خاطرنشان کرد: من با تحقیقات علمی به این نتیجه رسیدم که مشارکت، دموکراسی و ثبات اگر در کنار هم نباشند، دموکراسی روبه عقب خواهد بود. هرگونه عملی که منجر به بی‌ثباتی شود صد گام به عقب است و اتفاقا همه به این نظریه رهبر معظم انقلاب که باید از قانون تبعیت کنیم اعتقاد داریم و همه به همان شکل عمل کردیم و خواهیم کرد.

رسیدگی به صلاحیت وزیر جهاد کشاورزی

پس از پایان بررسی رای اعتماد وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان موافق و مخالف وزیر جهاد کشاورزی به ترتیب پشت تریبون رفتند و صحبت کردند.

سیدشکرخدا موسوی نماینده اهواز، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود و علی‌نعمت چهاردولی نماینده ملایر در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی و احمد جباری نماینده بندرلنگه، رحمت‌الله نوروزی نماینده علی‌آبادکتول و فرهاد خضری نماینده سردشت و پیرانشهر در موافقت با وی صحبت کردند.

یکی از مباحثی که در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی مطرح شد این بود که در برنامه وی در عرصه اجرا برای چالش‌های کشاورزی کمتر تدبیر و راه‌حل وجود دارد.

از دیگر دلایلی که در بیان مخالفان وجود داشت فارغ‌التحصیلی حجتی در رشته عمران بود و یکی از نمایندگان مخالف معتقد بود مدرک او با مسئولیت‌اش سازگاری ندارد.

حجتی: درصدد کاهش واردات هستم

حجتی در دفاع از برنامه‌های خود به قوانین بالادستی در ارتباط با جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: بندهای یک و 9 اصل 44 در قانون اساسی بر افزایش تولیدات کشاورزی تاکید دارد تا نیازهای عمومی را تأمین و کشور را به مرحله خودکفایی برساند.

وی افزود: در سند چشم‌انداز که قانون بالادستی دیگری است، توسعه‌یافتگی کشور و برخورداری از امنیت غذایی با تکیه بر تولید از منابع داخلی و تأکید بر خودکفایی در محصولات اساسی کشور وجود دارد.

حجتی وضع امنیت غذایی در کشور را به دلایل متعدد روزبه‌روز تضعیف شده برشمرد و افزود: سطح تولیدات داخلی در تامین نیازهای غذایی کشور و امنیت غذایی بسیار نگران‌کننده است و همه باید با کمک یکدیگر وضع امنیت غذایی کشور را به سطح مطلوب برسانیم. وی افزود: امروز ما با بحران آب روبه‌رو هستیم و باید با همین آبی که داریم برنامه‌ریزی کنیم و در این بخش سرمایه‌گذاری بسیار مهم است.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: به منظور حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد مزیت‌های اقتصادی برای استمرار تولیدات کشاورزی و افزایش آن، کمک به پایداری منابع آن یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های پیش‌روست.

حجتی درباره سوابق مرتبطش با وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: بنده 15 سال در بخش‌های مختلف مدیریتی در جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی بودم و پنج سال هم وزیر کشاورزی بودم و الان هم کشاورز هستم و کار کشاورزی می‌کنم، بنابراین فکر می‌کنم آشنا به مسائل ریز و درشت بخش کشاورزی هستم. وی با اشاره به برنامه پنجم توسعه گفت: حذف واردات جزو برنامه‌های من نیست، بلکه درصدد کاهش واردات هستم و اسناد بالادستی جزو نگاه‌های اصولی ماست.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی افزود: افرادی که گاهی در ارتباط با بحث گندم، خودکفایی و دیگر محصولات کشاورزی دچار شبهه می‌شوند باید بگویم در دوره‌ای که بنده مسئولیتی داشتم با تلاش تولیدکنندگان و با پشتیبانی مسئولان دولت و مجلس اتفاق مبارکی برای کشور رخ داد.

بررسی صلاحیت پورمحمدی با برخی حواشی

در جریان بررسی رای اعتماد به مصطفی پورمحمدی، وزیر پیشنهادی دادگستری، مهدی کوچک‌زاده، نماینده تهران و احمد بخشایش، نماینده اردستان به عنوان مخالف و سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس، عبدالرضا عزیزی، نماینده شیروان، شمس‌الله بهمئی، نماینده رامهرمز و رحیم زارع، نماینده آباده به عنوان موافق وزیر سخنرانی کردند.

کوچک‌زاده در مخالفت با پورمحمدی با اشاره به کارنامه وی که بعد از جنگ، قائم مقامی وزیر اطلاعات و در سه سال اول دولت نهم مسئولیت وزارت کشور و در پنج سال اخیر ریاست سازمان بازرسی را به‌عهده داشته است، گفت: رای منفی من به آقای پورمحمدی حاصل ارزیابی عملکرد او بدون اشاره به محتویات و مصادیق است. ممکن است آنچه در نظر من وجود دارد درباره حوزه زیرنظر ایشان باشد و به خودش مربوط نیست. این نماینده معتقد بود پورمحمدی در دوره‌ای قائم‌ مقام وزارت اطلاعات بوده‌ است که گسترده‌ترین فعالیت اقتصادی از سوی این وزارتخانه در آن دوران بوده است.

کوچک‌زاده همچنین به پورمحمدی گفت: کارنامه شما در دوران وزارت کشور و سازمان بازرسی مقابله با بی‌عدالتی نبوده است.بخشایش هم در مخالفت با پورمحمدی به برخی پرونده‌ها اشاره کرد و وزیر پیشنهادی دادگستری را بدون صلاحیت خواند.

با توجه به اشاره مصداقی بخشایش به برخی پرونده‌ها و پاسخ‌های پورمحمدی و البته تذکر یکی از نمایندگان، بحث و بررسی درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی دادگستری با حاشیه همراه بود.

پورمحمدی: تهمت‌ها علیه من به‌ دلیل پافشاری بر عدالت است

وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری در دفاع از برنامه‌های خود با اشاره به اظهارنظر یکی از نمایندگان مبنی بر این‌ که پورمحمدی در دوران مسئولیتش در سازمان بازرسی در مقابله با فساد چه کرده است، گفت: این بی‌عدالتی و فساد کجا اتفاق افتاده؟ من ناظر دولتی بودم که شما دوست شفیقش بودید. آیا شما معتقدید که در دولت گذشته فساد و بی‌عدالتی بوده است که من در مقابلش سکوت کردم؟ اگر این باور را دارید، من تمام اتهاماتم را می‌پذیرم و باید تاوانش را بدهم. تاوانش هم همین است که شما مرا به استنطاق بکشید.

وی افزود: عدالتخواهی و ایستادن تاوان دارد و تاوانش را باید بدهیم.

وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری با بیان این ‌که روند انتخاب وزیر دادگستری خودش یک پروژه شد که نمی‌خواهم به آن بپردازم، تصریح کرد: واقعا عدالت تاوان دارد و باید تاوانش را داد. ده روز است که بنده نامزد وزارت شده‌ام؛ 50 ماهواره و سایت و روزنامه و رادیو علیه من مطلب می‌نویسند و از آقای رئیس‌جمهور خواسته‌اند معرفی من را پس بگیرد و از شما نمایندگان خواسته‌اند به من رای ندهید. به همین دلیل افتخار می کنم مورد بغض ضد انقلاب هستم.

وی با اشاره به اظهارنظر یکی از مخالفان درباره انعقاد قرارداد 500 میلیون تومانی در سازمان بازرسی کشور در ارتباط با تنقیح قوانین گفت: تنقیح قوانین 40 سال است که روی زمین مانده است. حالا در طول فعالیتم در سازمان بازرسی یازده یا دوازده برنامه از 50 برنامه این موضوع را حاضر کرده‌ایم و امیدواریم دوستان بعدی هم بسرعت این روند را ادامه دهند.

وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری با اشاره به مقاومت چندساله‌اش در سازمان بازرسی تصریح کرد: بسیاری به من گفتند که درباره مسائلی کوتاه بیایم وگرنه چنین برخوردهایی با من صورت خواهد گرفت، اما من بر مواضع حق و عدل ایستاده‌‌‌ام.وی با اشاره به طرح برخی گزارش‌ها علیه وی در دوره مسئولیتش در سازمان بازرسی گفت: به رئیس قوه قضاییه گفتم دولتی‌ها از من شکایت دارند، اما ایشان گفتند آنچه مطرح شده شکایت نیست بلکه گزارش است، اما من گفتم همان را که هست به شعبه ارجاع بدهید. وقتی به شعبه ارجاع شد از شعبه خواستم که درباره موضوع تحقیق کند، اما شعبه گفت که چون من قاضی هستم، نمی‌تواند حکم تحقیق بدهد مگر این ‌که من کتبا این موضوع را درخواست کنم.پورمحمدی با بیان این‌ که کتبا نامه نوشتم که از من تحقیق شود، گفت: من بازجویی شدم و مثل آنها که خط قرمز گذاشتند و اجازه بازجویی ندادند و باعث شدند بسیاری از پرونده‌ها هنوز معلق باشد، رفتار نکردم. همان شعبه به مساله رسیدگی کرد و نظر قاضی و دادستان این بود که اقدامات من در دوره وزارت کشور منطبق با قانون و در حوزه اختیارات بوده و اصلا جرمی واقع نشده است.

دهقان، وزیر پیشنهادی بدون مخالف

هنگام بررسی رای اعتماد وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، از آنجا که هیچ نماینده‌ای برای سخنرانی در مخالفت با وزارت سردار حسین دهقان ثبت‌نام نکرده بود، هیچ نماینده موافقی نیز صحبت نکرد و فقط وی در سخنانی کوتاه به تشریح بخشی از برنامه‌های خود پرداخت.

دهقان به‌عهده داشتن مسئولیت در سطوح مختلف سپاه، حضور هشت ساله در وزارت دفاع و حضور شش ساله در دولت به عنوان معاون را از جمله مسئولیت‌های خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: طبیعتا مسئولیت خطیر پشتیبانی نیروهای مسلح جز در سایه و همراهی شما میسر نخواهد شد.

انتقادهای سیاسی و تخصصی به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی هم از وزیرانی است که برخی مخالفان دلیل مخالفتشان را مواضع او در حوادث سال 88 عنوان می‌کنند.

در جلسه علنی دیروز، بیژن نوباوه و علی‌اصغر زارعی نمایندگان تهران در مخالفت با آخوندی صحبت کردند و سیدعبدالکریم هاشمی‌نخل‌ابراهیمی نماینده میناب، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود، احمد جباری نماینده بندرلنگه، سخنرانی خود را به حمایت از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اختصاص دادند.

غیرعملیاتی بودن برنامه ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی و افزایش قیمت مسکن در دوره مسئولیت او از دلایلی بود که در اظهارات مخالفان به چشم می‌خورد.

آخوندی: سوابق من نشان‌دهنده وفاداریم به نظام است

عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی طی سخنانی به دفاع از برنامه‌های خود در صحن علنی مجلس پرداخت و با اشاره به اصول حاکم بر برنامه‌های خود گفت: عدالت، رعایت حقوق و تأمین رفاه پایدار شهروندان، کارایی، پذیرش و تولید موقعیت برای کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند و مقابله با فساد از اصول اصلی برنامه‌های من در وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

وی در ادامه سخنانش، به برنامه‌های خود در حوزه حمل و نقل هوایی اشاره کرد و گفت: تاکید ما در این حوزه بر جوان شدن عمر ناوگان هوایی است. همچنین مصوبه گذشته دولت درباره امکان مالی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی باید پیگیری و اجرایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: قبل از سال 1372چیزی به نام بهسازی مسکن روستایی و طرح‌های هادی روستایی و همچنین سنددار کردن اراضی وجود نداشت و اینها دستاوردهای دوره‌ای است که من در مسئولیت وزارت مسکن بودم.

آخوندی با بیان این ‌که بنده هیچ‌وقت مخالف مسکن مهر نبودم و نیستم، گفت: من کسی هستم که برای مسکن مهر ردیف قرار دادم، اما باید پرسید آیا مسکن مهر تمام مسکن ایران است یا خیر، ما مسکن اقشار متوسط را هم داریم. وی ادامه داد: موضوعی مطرح شد مبنی بر این ‌که در دوره من تورم نرخ مسکن سه برابر شد که من نمی‌دانم این آمار از کجا آمده، اما منحنی که طی دو روز در یکی از نشریات به چاپ رسیده بود، نشان‌دهنده این است که در هشت سال گذشته نرخ مسکن شش برابر و نرخ زمین 9 برابر شده و این اتفاق در دولتی رخ داده که قرار بود نرخ زمین به صفر گرایش پیدا کند.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: در ارتباط با بحث‌های سیاسی که مطرح شد باید بگویم سخنان آقای زارعی به بنده کمک کرد و اعلام شد که بنده آنجا که باید خدمت رهبر معظم انقلاب گزارش ارائه می‌کردم منصف بودم و گواهی درست می‌دادم. بنابراین سخنان این دوستان دفاع از من بود و نیازی به دفاع من ندارد.

آخوندی ادامه داد: در بحث وفاداری به نظام نیز باید بگویم مجموعه سوابقی که از ابتدای انقلاب از من وجود دارد، نشان‌دهنده وفاداری به نظام است و برای من خیلی سخت است که اکنون درباره وفاداری به این انقلاب، اسلام و سرزمین مطالبی را بگویم؛ کسانی که تمام جوانی خود را در این راه گذاشته‌اند کسی که بهترین دوران زندگی خود را در راه پشتیبانی و دفاع از امنیت کشور انجام داده است، چگونه باید بگوید که من وفادار به جمهوری اسلامی هستم و این خیلی سوال دردناکی است که مطرح شده است. آخوندی خاطرنشان کرد: هنوز هم اگر دشمنان به این کشور تعرض کنند ما با رهبری رهبر معظم انقلاب از آن دفاع خواهیم کرد و حتما به آیین این کشور وفاداریم.

بررسی رای اعتماد به مسن‌ترین عضو کابینه پیشنهادی

آخرین وزیر پیشنهادی که نمایندگان دیروز بررسی صلاحیت او را آغاز کردند وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بود که البته بررسی رای اعتماد به او ناتمام ماند و سخنرانی برخی مخالفان و موافقان و دفاعیات محمدرضا نعمت‌زاده از خود به جلسه امروز موکول شد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت مهم‌ترین دلیل مخالفت نمایندگان با وزارت نعمت‌زاده، سن و سال بالای او بود. نعمت‌زاده مسن‌ترین فرد کابینه پیشنهادی حسن روحانی است.

در جلسه دیروز، علی کائیدی نماینده پلدختر، محمدحسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه و تمیمی نماینده شادگان در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت صحبت کردند و احمد شریعتی نماینده بهبهان و حسن‌پور نماینده سیرجان، وقت خود را به دفاع از نعمت‌زاده اختصاص دادند.

بیانیه وزارت اطلاعات درباره پاسخ به استعلام سوابق وزیران

وزارت اطلاعات با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، اطلاعات و پاسخ لازم را در مورد وزرای پیشنهادی در اختیار نمایندگان رئیس‌جمهور قرار داده است.

به گزارش روابط‌عمومی وزارت اطلاعات، این وزارتخانه در بیانیه خود تصریح کرده است: در پی پرسش برخی از خبرنگاران پیرامون اظهارات جناب آقای مهندس جهانگیری، معاون اول محترم رئیس‌جمهور که در سایت‌های خبری مبنی بر استعلام وضع وزرای پیشنهادی دولت یازدهم درج شده، به آگاهی می‌رساند این وزارتخانه، اطلاعات و پاسخ لازم را در مورد وزرای پیشنهادی در اختیار نمایندگان رئیس‌جمهور محترم قرار داده است.

در نشست غیرعلنی دیروز چه گذشت

نمایندگان مجلس صبح دیروز پیش از آغاز رسمی جلسه علنی خانه ملت، در نشستی غیرعلنی و غیررسمی، مسائل و اتفاقات عصر روز سه‌شنبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش فارس، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه نکاتی را به نمایندگان مجلس در سخنان کوتاهی متذکر شده است.

براساس این گزارش، رئیس مجلس در این جلسه غیرعلنی و غیررسمی به نمایندگان متذکر شده که با توجه به پخش زنده نشست‌های علنی مجلس، شئونات را رعایت کنند و از کسی نام نبرند، همچنین برای دفاع از هر موردی از رهبر معظم انقلاب مایه نگذارند.

عصر روز سه‌شنبه سخنان نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس که حمایت برخی نمایندگان از وزیر بهداشت را به‌دلیل ثروت او عنوان کرده بود، باعث اعتراض نمایندگان و به هم ریختن نظم جلسه برای دقایقی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها