علی جنتی: از مدیران قبلی برای معاونت‌ها استفاده می‌کنم

سیاست وزیر پیشنهادی ارشاد برای بازگشایی خانه سینما

علی جنتی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تاکید بر اهمیت خانه سینما به عنوان محل فعالیت سینماگران صنوف مختلف درباره آینده این نهاد صنفی گفت: در صورت کسب رای اعتماد از مجلس تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات موجود و بازگشایی خانه سینما انجام خواهد داد.
کد خبر: ۵۸۸۲۰۶

وزیر پیشنهادی ارشاد در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر این‌که خانه سینما محلی است تا سینماگران بتوانند مسائل مربوط به صنف خود را پیگیری کنند، گفت: در اولین فرصت مشکلات موجود پیرامون فعالیت خانه سینما را بررسی و شرایط قانونی را برای بازگشایی آن فراهم خواهم کرد.

علی جنتی درباره مشکلات ایجاد شده برای خانه سینما توضیح داد: خانه سینما، مرکزی برای تجمع اهل سینماست و تعداد قابل توجهی از سینماگران با صنوف مختلف در این محل جمع شده و مسائل صنفی خود را مطرح می‌کردند.

وی با تاکید بر این‌که خانه سینما جایگاهی است که باید تقویت شود، ادامه داد: متاسفانه در گذشته مسائلی برای فعالیت خانه سینما به وجود آمده که به بسته شدن این مرکز و دلخوری و نگرانی بسیاری از سینماگران منجر شده است.

وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: به طور حتم سیاست و رویکرد من به گونه‌ای خواهد بود تا در اولین فرصت مسائل و مشکلات به وجود آمده پیرامون خانه سینما را بررسی و شرایط قانونی را برای فعالیت مجدد آن فراهم خواهم کرد. جنتی با تاکید بر این‌که خانه سینما برای سینماگران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه تلاش خود را برای حمایت از آن به کار می‌گیرد.

استفاده از برخی مدیران قبلی

این وزیر پیشنهادی کابینه یازدهم، درباره نحوه به کارگیری مدیران در معاونت‌های مختلف وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اصولا رویکرد من در مقابل تمام بخش‌ها و معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن است که ارزیابی کلی از توانایی‌های مدیریتی در بخش‌های مختلف داشته باشم.

وی با بیان این که از مدیران قبلی برای پست‌های معاونت استفاده خواهم کرد، گفت: البته اگر برخی مدیران معاونت‌ها از توانایی لازم برخوردار نبودند یا نتوانستند خود را با سیاست‌های دولت جدید تطبیق دهند، قطعا افراد دیگری جایگزین آنها خواهد شد. صحبت‌های وزیر پیشنهادی ارشاد در شرایطی است که روزهای گذشته از حمید شاه‌آبادی معاون فعلی هنری این وزارتخانه و همچنین محمد الهیاری مدیر اداره کتاب به عنوان چهره‌هایی نام برده شده است که در دوران علی جنتی او را همراهی خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها