مسافرکشی یک روزه جناب نخست‌وزیر

معمولا با نزدیک شدن به زمان انتخابات در هر کشوری، سیاستمداران برای جلب نظر مثبت مردم و رای‌دهندگان به‌هر شیوه‌ای رو می‌آورند.
کد خبر: ۵۸۷۶۷۴
مسافرکشی یک روزه جناب نخست‌وزیر

در این میان برخی برای به دست آوردن رای بیشتر مردم پای حرف دل آنها نشسته و براساس نیاز مردم برنامه‌های خود را اعلام می‌کنند و برخی نیز تمرکز خود را روی شیوه‌های معمول در هر انتخاباتی متمرکز می‌کنند. به نظر می‌رسد شیوه نخست از لحاظ تاثیرگذاری و مثبت بودن، کارایی بیشتری داشته باشد.

حال برای شنیدن حرف و درد دل مردم روش‌های مختلفی وجود دارد؛ اما نخست وزیر نروژ برای انجام این کار شیوه‌ای را انتخاب کرد که کمتر در میان سیاستمداران دیده می‌شود.

ینس استولتنبرگ نخست وزیر نروژ که خود را آماده انتخابات سراسری نهم سپتامبر (هجدهم شهریور) می‌کند، برای شنیدن حرف مردم یک بعدازظهر در ماه ژوئن یونیفرم رانندگان تاکسی‌های اسلو را بر تن کرد و با یک مرسدس سیاه در پایتخت نروژ مشغول مسافرکشی شد.

داخل خودرو نیز یک دوربین مخفی کار گذاشته شد تا واکنش‌ مسافران را ضبط کند. به تازگی آقای نخست وزیر تصاویر ویدئویی ضبط شده را در فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب قرار داده که برخی واکنش‌ها در نوع خود جالب است.

البته در این میان دلیل استولتنبرگ برای اتخاذ چنین شیوه‌ای بسیار جالب است.

وی در این مورد اظهار کرد: برایم مهم است که بدانم مردم واقعا چه فکری می‌کنند. تصور می‌کنم اگر یک مکان وجود داشته باشد که مردم هر آنچه فکر می‌کنند بیان می‌کنند، آن تاکسی است.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد اغلب مسافران تاکسی، استولتنبرگ را شناختند، اما برخی هم بودند که متوجه نشدند نخست وزیر کشورشان راننده تاکسی آنهاست.

در این میان، دو زن هنگامی که متوجه می‌شوند نخست‌وزیر پشت فرمان خودرو نشسته است، ناگهان می‌خندند.

مسافر دیگری می‌گوید آیا به عنوان شغل نیمه وقت، به رانندگی تاکسی روی آورده‌اید؟ که نخست‌وزیر نروژ نیز می‌گوید: «بله».

البته این اقدام‌ گرچه با انتقاد گسترده مخالفان نخست‌وزیر روبه‌رو شد، ولی حداقل توانست یک رای به سبد حزب نخست‌وزیر اضافه کند.

یک مرد میانسال هنگام پیاده شدن از تاکسی استولتنبرگ به او گفت: خیلی خوب بود. من به حزب شما رای می‌دهم.

حسین خلیلی ‌-‌ گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها