آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس

روحانی:هدفمندی‌ یارانه‌ها باید به طور جدی آسیب شناسی شود

جلسه مجلس شورای اسلامی با جمله معروف رئیس مجلس که بارها ان را تکرار کرد و گفت نمایندگان محترم بر صندلی‌های خود مستقر شوند برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت آغاز شد.
کد خبر: ۵۸۷۳۱۵
روحانی:هدفمندی‌ یارانه‌ها باید به طور جدی آسیب شناسی شود

به گزارش جام جم آنلاین مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 امروز صبح دوشنبه در حالی جلسه خود را آغاز کرد که کابینه پیشنهادی دولت هم در صحن حضور دارد و به همین خاطر وزرای پیشنهادی و نمایندگان مجلس تا آخرین لحظات از فرصت استفاده کرده و به رایزنی با یکدیگر پراختند.

این اتفاق باعث شد تا نظم مجلس به هم بخورد و علی لاریجانی هم با یادآوری این جمله که نمایندگان محترم خواهش می‌کنم بر صندلی‌های خود مستقر شوید آنها را به رعایت نظم فراخواند.

در همین هنگام بود که رئیس جمهوری هم با درخواست رئیس مجلس سخنان خود را که بر اساس سنوات گذشته در دفاع از وزرا باید باشد آغاز کرد.

حسن روحانی در سخنانش گفت:رای نمایندگان به وزرای پیشنهادی رأی به فرد نیست بلکه رأی به دولت و برنامه‌های قوه مجریه است.

رئیس جمهور افزود:مجلس آگاه پویا و پیگیر می‌تواند سلامت و موفقیت قوه مجریه را تضمین کند.

او همچنین درباره برنامه‌های اقتصادی انجام شده در گذشته و برنامه اقتصادی دولت خود در آینده سخن گفت و درباره اجرای هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت:باید این طرح به طور جدی آسیب شناسی شود.

مشروح سخنان رئیس جمهوری به زودی منتشر می‌شود.

اما در این جلسه پس از سخنان و دفاع او از وزرای پیشنهادی نمایندگان موافق و مخالف سخن می‌گویند و وزرای پیشنهادی هم بر اساس آیین نامه مجلس فرصت دارند با ارائه برنامه‌های خود با حضور در صحن علنی مجلس از خود دفاع کنند.


بر اساس آئین نامه داخلی مجلس ، در ابتدای جلسه رأی اعتماد، رئیس جمهور در سخنانی به معرفی کابینه خود می‌پردازد و پس از سخنان رئیس جمهور، 5 نماینده مخالف و 5 نماینده موافق درباره کلیات کابینه ، سخنان خود را ایراد می‌کنند و هر کدام از این نمایندگان برای بیان مواضع خود 15 دقیقه فرصت دارند.

پس از سخنان رئیس جمهور و موافقان و مخالفان درباره کلیات کابینه، رسیدگی به تک تک وزرای پیشنهادی آغاز می‌شود که در این بخش نیز 2 مخالف و 2 موافق هر کدام به مدت 15 دقیقه اظهارات خود را بیان می‌کنند و هر وزیر نیز 30 دقیقه برای بیان برنامه‌ها و دفاع از خود زمان دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها