رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: طی ۱۰ ماه گذشته ۱۳ هزار و ۱۴۷ نفر از مشترکان دو اپراتور تلفن همراه در کشور از پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده این اپراتورها به مرکز رسانه‌های دیجیتال شکایت کرده‌اند.
کد خبر: ۵۸۵۷۱۳

 

«حسن علیزاده» افزود: شکایت‌های مشترکان از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۳۱۴ دریافت شده است.
این مقام مسوول در وزارت ارشاد اضافه کرد: از مجموع شکایت‌های دریافت شده ۱۱ هزار و ۵۰۰ شکایت قابل بررسی بوده اند که از این تعداد نیز هشت هزار و ۵۹۰ شکایت مورد تایید قرار گرفته است. از مجموع شکایت‌های مورد تایید هفت هزار و ۷۰۰ شکایت مربوط به یکی از اپراتورهای تلفن همراه و ۸۹۰ شکایت نیز مربوط به دیگر اپراتور پرمخاطب تلفن همراه در کشور بوده است.
رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: از این شکایات، چهار هزار و ۴۳۰ مورد مربوط به سرویس‌های ارزش افزوده، یک هزار و ۲۰۰ شکایت متعلق به پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ۴۰۰ شکایت نیز مربوط به مسابقات پیامکی این اپراتورها بوده است.
به گفته علیزاده از مجموع پیامک‌های مورد شکایت مشترکان، پیامک‌های املاک با ۷۰۰ شکایت، پیامک تورهای مسافرتی با ۴۲۰ شکایت، پیامک‌های فال با ۳۲۰ شکایت، پیامک‌های پزشکی با ۳۰۰ شکایت، پیامک‌های مذهبی با ۲۵۰ شکایت و پیامک‌های طالع‌بینی با ۲۱۰ شکایت بیشترین شکایات مشترکان از دو اپراتور تلفن همراه است. البته تذکرات فراوانی به این اپراتورها داده شده اما به دلیل نبود ضمانت اجرایی، اپراتورهای یادشده توجهی به این تذکرات ندارند.
>> ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها