کنگره آمریکا بتازگی طرحی را برای تشدید تحریم‌های ایران تصویب کرده است

نامه ۷۴ سناتور آمریکایی به اوباما برای تشدید تحریم‌های ایران

در آستانه برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران، جمعی از سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای به اوباما، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران و معتبر کردن گزینه اقدام نظامی علیه تهران شدند.
کد خبر: ۵۸۵۲۳۵

به گزارش فارس، بر اساس این گزارش که روزنامه صهیونیستی جروزالم پست آن را اعلام کرده است، قانونگذاران سنای آمریکا در این نامه مدعی شده‌اند که زمان اتخاذ رویکرد دیپلماسی در قبال ایران به سرعت رو به اتمام است.

این قانونگذاران با ادعای این‌که ایران از مذاکرات گذشته برای وقت‌کشی استفاده کرده است، در نامه خود آورده‌اند که آنچه ضرورت دارد، آگاهی از این نکته است که آیا تهران نهایتا آماده مذاکرات جدی هسته‌ای است یا خیر؛ این قانونگذاران مدعی شده‌اند که ایران باید درک کند که زمان برای دیپلماسی رو به پایان است.بر اساس این خبر، این نامه ضدایرانی سناتورهای آمریکایی روز جمعه و در آخرین روز از جلسه سنا پیش از تعطیلی تابستان و پیش از برگزاری مراسم تحلیف حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران، به اوباما داده شده است.

این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا با 400 رای موافق در برابر 20 رای مخالف، بسته جدید تحریم‌ها علیه ایران را که باقی مانده بخش نفتی کشورمان را هدف می‌گرفت، تصویب کردند.

بر اساس این خبر، نامه اخیر سناتورهای آمریکایی به اوباما نیز به منزله حمایت سنا از لایحه اخیر مجلس نمایندگان است؛ هدف از لایحه ضدایرانی مصوب مجلس نمایندگان، کاهش بیشتر صادرات نفت ایران بدون در نظر گرفتن استثناء برای خرید نفت ایران توسط شرکت‌های مستقر در کشورهای متحد واشنگتن است.

منابع خبری در کنگره آمریکا در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست مدعی شده‌اند که پیام نامه اخیر سناتورهای آمریکایی به اوباما این است که روحانی باید جدیت خود را در یک فرصت کوتاه ثابت کند و در غیر این صورت تحریم‌های جدیدی در راه خواهند بود.بر اساس این گزارش انتظار می‌رود لایحه جدید تحریم‌های ضدایرانی، اواخر سپتامبر سال جاری میلادی در سنا به رای گذاشته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها