ثبت ۱۱ اثر تاریخی استان سمنان در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از ثبت ۱۱ اثر تاریخی- فرهنگی این استان در فهرست آثار ملی خبر داد.
کد خبر: ۵۸۵۱۴۲
ثبت ۱۱ اثر تاریخی استان سمنان در فهرست آثار ملی

حمید یزدانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در آخرین همایش شورای سیاستگذاری ثبت آثار کشور، ۱۱ اثر تاریخی شامل هفت تپه، یک محوطه و سه امامزاده، در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی گفت: این آثار که همگی در مهدیشهر واقع شده شامل تپه قلعه کاورد با شماره ثبت ۳۱۰۳۷، کولیم با شماره ۳۱۰۳۸، رسم رودبار با ۳۱۰۳۹، سرآور با شماره ۳۱۰۴۰، هیرو با شماره ثبت ۳۱۰۴۲، تپه سنگ چشمه با شماره ۳۱۰۴۳وسرخ ده با شمار ثبت ۳۱۰۴۴ است.

یزدانی افزود: بر این اساس محوطه تنگه دم نیز با شماره ۳۱۰۴۱، امامزاده سید طاهر با شماره ۳۱۰۴۵، امامزاده ابراهیم دازگاره با شماره ۳۱۰۴۶ و امامزاده سید جعفر با شماره ۳۱۰۴۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.

وی با تاکید بر اینکه این آثار از این پس تحت نظارت، مراقبت و حمایت این سازمان قرار دارند، گفت: هر گونه اقدام که منجر به تخریب یا تغییر هویت این آثار شود ممنوع است.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: مرمت و بازسازی این آثار نیز صرفا با تایید و نظارت این سازمان ممکن و تخلف از آنها جرم محسوب و مرتکب، مشمول مجازات های قانونی می شود.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تا کنون حدود ۸۰۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها