حادثه در جهان

راننده قطار اسپانیایی به قتل براثر سهل‌انگاری متهم شد

وزیر کشور اسپانیا اعلام کرد راننده قطاری که خارج شدن آن از ریل روز چهارشنبه گذشته در منطقه سانتیاگو دو کمپوستلا به کشته شدن 78 نفر منجر شد، از پنجشنبه شب زیر نظر قرار دارد و به قتل بر اثر سهل‌انگاری متهم است.
کد خبر: ۵۸۳۳۶۶

خورخه فرناندز دیاز در کنفرانسی خبری گفت: راننده قطار از پنجشنبه ساعت 19 و 40 دقیقه (به وقت محلی و گرینویچ) با حکم قاضی به اتهام قتل غیرعمد یا قتل بر اثر سهل‌انگاری بازداشت شده است.

وزیر کشور اسپانیا پیشتر در محل حادثه گفته بود: دلایل منطقی وجود دارد که براساس آن می‌توانیم بگوییم راننده قطار در آنچه اتفاق افتاده، به نوعی مسئولیت داشته است. به‌هر شکل این مساله را باید قاضی و تحقیقات مشخص کند.به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید، راننده پنجاه ودو ساله قطار به داشتن سرعتی بالاتر از حد مجاز در ورودی سانتیاگو دو کمپوستلا که موجب خروج قطار از خط شد، متهم است. او شنبه پس از ترخیص از بیمارستان به مرکز پلیس منتقل شد.‌/‌ واحد مرکزی خبر

قتل‌عام 10 عضو 3 خانواده آمریکایی

متجاوز بیست و دو ساله‌ای که پس از ضرب و جرح قربانیان، آنان را مورد تجاوز قرار می‌داد از سوی پلیس دستگیر شد.

به گزارش واشنگتن‌پست، داروین جیوونی در یکی از شهرستان‌های شهر مترو پولینا در واشنگتن، عصر روز گذشته از سوی پلیس دستگیر شد.

وی به جرم چند قتل‌عمد که از سال 2009 تاکنون مرتکب شده بود، تحت‌تعقیب پلیس مترو پولینا بود.

عامل جنایت‌ها ساکنان یک محله قدیمی را شناسایی می‌کرد و پس از تجاوز به دختران و زنان، آنها را می‌کشت و متواری می‌شد. متهم به زنان 45 تا 67 سال تجاوز می‌کرد و سپس شوهرانشان را به طرز وحشیانه‌ای مقابل چشم همسران به قتل می‌رساند./ باشگاه خبر نگاران

ستاره مجلات لس‌آنجلس دستگیر شد

مدل لباس آمریکایی که برنده بهترین مدل برای مجلات و نشریات مد در سال 2007 شده بود، به جرم دزدی در دادگاه محاکمه شد.

«رنه الوی» ستاره مجلات مد سال 2007 به جرم سرقت و فروش موادمخدر در لس‌آنجلس دستگیر شد.

وی در بیست و هفت سالگی در حالی که کیف یک زن عابر را دزدیده بود، از سوی پلیس تعقیب و دستگیر شد.

پس از 28 روز دستگیری، وی به خواسته خود، موی سرش را به واسطه ترک اعتیاد تراشید.

به گفته خواهر رنه، مدیر مسئول یکی از مجلات به وی پیشنهاد کرده بود تا از این مواد که به عنوان داروی بدنسازی در اختیار وی قرار گرفته بود، استفاده کند که نتیجه‌ای جز اعتیاد و در نهایت اخراج وی نداشت و برای تهیه موادمخدر مجبور به دزدی و سرقت شده بود.

با شروع محاکمه، قاضی پرونده وی را به شش ماه زندان محکوم کرده است. رنه در مصاحبه‌های خبری خود گفت: اکنون برای یک شروع تازه امیدوارم.‌/‌ باشگاه خبرنگاران

توفان مهیب، پاریس را در نوردید

بارندگی شدید باعث آب گرفتگی معابر در پایتخت فرانسه شد. توفان مهیب همچنین 26 منطقه دیگر فرانسه را درنوردید و خسارات مالی قابل ملاحظه‌ای برجا گذاشت.

در منطقه ژیروند، در جنوب غرب فرانسه ده‌ها درخت بر اثر شدت باد شکسته شد. ماموران‌آتش نشانی به بیش از 450 امدادرسانی کردند.

افرادی که تعطیلات خود را در کمپینگ‌ها سپری می‌کردند، مجبور به ترک محل شدند.

آب همچنین پارکینگ ساختمان تئاتر بزرگ شهر بور دو را فرا گرفت و برق آن نیز قطع شد.

توفان همچنین در منطقه شارانت ماریتیم خساراتی برجا گذاشت.‌/‌ واحد مرکزی خبر

مرگ 3 کوهنورد اسپانیایی در پاکستان

روز جمعه اعلام شد سه کوهنورد اسپانیایی که چند روز پیش در کوهستان‌های شمال پاکستان مفقود شده بودند، جان خود را از دست داده‌اند.

همکاران این کوهنوردان اسپانیایی اعلام کردند ارتباط با این افراد روز بیست‌ودوم ژوئیه قطع شد و با توجه به شرایط آب و هوایی در ارتفاعات یقین حاصل شده که این سه نفر جان خود را از دست داده‌اند و به همین دلیل عملیات نجات متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید،‌ آخرین بار روز دوشنبه امکان برقراری ارتباط با این کوهنوردان ممکن بوده است.

مسئولان پاکستانی چند روز پیش نیز از توقف عملیات نجات برای یافتن سه کوهنورد ایرانی در مناطق کوهستانی شمال پاکستان خبر داده بودند. مقامات پاکستانی اعلام کردند تمام شواهد حاکی از آن است که سه کوهنورد ایرانی نیز جان خود را از دست داده‌اند.‌/‌ واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها