بادکنک‌های پارکبان

نحوه صرفه‌جویی در مصرف سوخت در کره. در این کشور برای هر فضای پارک یک بادکنک "اینجا" تعبیه می‌شود. زمانیکه خودرو در پارکینگ پارک می‌کند، بادکنک پایین می‌آید...
کد خبر: ۵۸۲۴۲۳
بادکنک‌های پارکبان

کره جنوبی کشوری بدون نفت است. در سئول، شهری که یک چهارم از کره‌ای‌ها در آن زندگی می‌کنند و یکی از بیشترین مصرف‌کنندگان سوخت هستند، شرایط روز به روز بدتر نیز می‌شود. به ازای هر 2.5 نفر یک خودرو وجود دارد. هزینه‌ی سوخت روز به روز در حال افزایش است. قیمت هر لیتر بنزین 2.17 در اینجا دلار است.

در این‌جا یکی از معضلات اصلی جای پارک است. مردم تحت فشار هستند. به طور متوسط یک راننده هر روز برای پیدا کردن جای پارک مسافتی 500 متری را می‌پیماید. که با یک ضرب ساده در می‌یابیم سهم هر راننده، ماهی 15000 متر و یا یک لیتر بنزین است. شرکت s-oil یکی از چهار شرکت اول نفتی در کره، دست به کار شده است. رسالت او بهینه سازی مصرف سوخت است. او بدین منظور کمپین "here" یا "اینجا" را راه اندازه کرده است.

برای هر فضای پارک یک بادکنک "اینجا" تعبیه می‌شود. زمانیکه خودرو در پارکینگ پارک می‌کند، بادکنک پایین می‌آید. برعکس زمانی که خودرو می‌رود، بادکنک بالا می‌رود. راننده ها می‌توانند این بادکنک را از مسافت های دورتر مشاهده کنند و بنابراین دیگر دور زدن اضافی‌ای در کار نخواهد بود.

پیدا کردن سریع جای پارک یعنی "ذخیره کردن سوخت."

یک جای پارک قابل مشاهده به معنی صرفه جویی 1 لیتر سوخت در ماه خواهد بود.

و به این ترتیب با یک فرایند بسیار ساده و مبتکرانه، در هزینه های سوخت رانندگان صرفه‌جویی می‌شود.

"سوخت را ذخیره کنیم تا زمین را نجات دهیم."
علیرضا طیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها