کوچکترین قرآن جهان توسط مخترع بیجاری ثبت شد

مخترع بیجاری موفق شد کوچکترین قرآن جهان را با استفاده از فناوری لیزر بر روی شیشه نگارش کند.
کد خبر: ۵۸۲۱۴۲
کوچکترین قرآن جهان توسط مخترع بیجاری ثبت شد

به گزارش مهر، مخترع بیجاری موفق به نوشتن کوچکترین قرآن جهان با استفاده از فناوری لیزر بر روی شیشه شده است.

روح الله شریفی از اهالی روستای چالاب حسن آباد یاسوکند بیجار و دارای مدرک تحصیلی دکترای پاتو بیولوژی از مخترعینی است که با ثبت 274 اختراع موجب افتخار و اقتدارایرانی اسلامی است.

وی در این رابطه گفت: به حول و قوه الهی موفق شده ام سی جزء قرآن کریم را در 633 صفحه با قطر هفت میلیمتر یعنی یک سوم گلبول قرمز خون انسان با فناوری لیزری بر روی شیشه نگارش کنم.

وی با بیان اینکه با نگارش این قرآن توانستم هفتمین برابر رکورد جهان اسلام را تغییر دهم، افزود این قرآن توسط لیزری نوشته شده است که توان خطای خیلی کمی دارد و در زمینه جراحی و بعد هم نگارش این کتاب از آن استفاده شده است.

این مخترع بیجاری در خصوص اختراعات خود اظهار داشت: تا اکنون 274 اختراع داشته ام که موفق شده ام سه سال رتبه ممتاز ملی و سه سال رتبه ممتاز بین المللی را کسب کنم.

شریفی ادامه داد: یکی دیگر از افتخارات من در اختراعات و اکتشافاتم نوشتن کوچکترین نهج البلاغه جهان در یک میلی متر است.

وی یادآور شد: این کتاب نفیس که دو هزار و 750 صفحه دارد با تکنولوژی میکروسکوپ های الکترونیکی قابل مشاهده است و به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی است.

این مخترع بیان کرد: کوچکترین نهج البلاغه دنیا هفته آینده برای دفاعیه به ژنو می رود و سپس بعد از یک سال قرنطینه در آنجا برای نگهداری به موزه قدس آستان قدس رضوی انتقال داده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محسن ازادفلاح
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
۰
۰
من قبلابااستاد دریك جلسه بودم درنظرآباد كرج قرآن او واقعا معركه است تانبینی باورنمیكنی افتخاركردم هنوزهم مزه آن قرآن زیر زبانمه

نیازمندی ها