آموزش آشپزی و شیرینی‌پزی

ارزان و آسان: طرز تهیه حلوای تخم‌مرغ

ماه رمضان ماه تهیه انواع حلواهای مقوی و خوشمزه است . سرآشپز ما امروز طرز تهیه حلوای عربی را آموزش می دهد که تهیه آن بسیار هم آسان است .
کد خبر: ۵۸۱۹۸۱

مواد لازم :

روغن مایع    

3 پیمانه

 

آرد

6 پیمانه

 

شیر خشک

2 پیمانه

 

گردو خرد شده

250 گرم

 

شکر

 

5 پیمانه

آب

2 پیمانه

 

گلاب

2 پیمانه

 

زعفران سابیده

به میزان لازم

 

هل ساییده

1 قاشق غذاخوری

 

کره

به میزان لازم

 

نان میکادو یا نان بستنی

به میزان لازم

 

 

 

  طرز تهیه :

آرد سفید را الک کرده و در ماهی تابه بریزید . ( می توان از آرد بربری یا سنگگ که از نانوایی تهیه کرده ایم , استفاده کنیم . چون سبوس آن زیاد است و در نتیجه به زعفران زیادی احتیاج پیدا نمی کنیم . ) و آرد را تف می دهیم . با شعله کم و با قاشق چوبی مرتب به هم می زنید . اگر دیدید که رنگ آن در حال تغییر است , شعله را خاموش کنید . شیر خشکی که از قنادی تهیه کرده اید را به آرد اضافه کنید و روغن مایع نیز 3 پیمانه به آن اضافه کنید و گردو را که تکه های کوچک کرده اید به آن اضافه کنید و در شعله بسیار کم بگذارید و مرتب به هم بزنید و اگر روغن نیاز داشت , باز هم به آن اضافه کنید . روغن زیاد به خود می کشد . و کره هم می توانید در این جا کمی به آن اضافه کنید. مرتب با ته قاشق آن را له می کنیم و هم می زنیم . و زیر آن را خاموش می کنیم . هل یک قاشق غذاخوری به آن اضافه می کنیم . و با شعله خاموش آن را هم می زنیم .

2 پیمانه  آب در ظرف ریخته و روی شعله گاز می گذارید تا جوش آید . و 5 پیمانه شکر به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم . و همین که جوش آمد , 2 قاشق غذاخوری زعفران قاطی شده با آب را به آن اضافه می کنید و روی آن 1 پیمانه گلاب می ریزیم . ( عرب ها در حلوا جوز هندی می ریزند ولی ما نمی ریزیم . ) . زیر شعله آرد را روشن می کنیم و باز هم در آن روغن مایع می ریزیم در شعله بسیار کم . روغن مرتب به آن اضافه می کنیم تا از سفتی در بیاید . و بعد زیر آن را خاموش می کنیم و مایع آب و شکر و زعفران و گلاب را آرام آرام به آن اضافه می کنیم . و وقتی مایع را ریختیم , دوباره زیر آن را روشن می کنیم و هم می زنیم . و مرتب ماهی تابه را از روی گاز بر می داریم و با دست که ماهی تابه را گرفته ایم , موادش را تکان می دهیم تا یک تکه شود و دوباره روی شعله می گذاریم و با ته قاشق آن را مرتب هم می زنیم و این کار را چندین بار انجام می دهیم . نان میکادو یا نان بستنی از قنادی تهیه می کنیم . نان را در اندازه های دلخواه می بریم و روی آن حلوا می مالیم و دوباره 1 نان دیگر بالای آن می گذاریم و این کار را تکرار می کنیم و چند طبقه می شود . و لایه لایه می شود . و روی آن گردوی آسیاب شده یا رنده شده می ریزیم و می گذاریم سرد شود و میل می کنیم .

آموزشگاه نگارشید / مریم نادعلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها