رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام :

مسئله اقتصاد و ادامه پیشرفت​های علمی باید در اولویت کار مسئولان باشد

بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌های خارجی

رسانه‌های خارجی به انعکاس بیانات دیروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با مسوولان نظام ، پرداختند.خبرگزاری فرانسه در خبری با عنوان «رهبر ایران می‌گوید نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد» گزارش داد: پس از آنکه مقامات و قانون‌گذاران آمریکایی خواستار دیپلماسی در قبال حسن روحانی، رییس جمهور منتخب ایران شدند آیت الله علی خامنه‌ای روز یکشنبه هشدار داد که واشنگتن «قابل اعتماد نیست».
کد خبر: ۵۸۱۶۵۳
بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌های خارجی

این خبرگزاری گزارش داد که آیت‌الله خامنه‌ای در ماه مارس نیز گفت که نسبت به دورنمای مذاکرات مستقیم با آمریکا در حاشیه مذاکرات هسته‌یی با قدرت‌های جهانی «خوشبین نیست».

خبرگزاری فرانسه در بخش دیگری از گزارشش به این نکته اشاره کرد که هفته پیش مقامات آمریکایی و تعدادی زیادی از قانونگذاران این کشور از باراک اوباما رییس جمهور آمریکا خواستند دیپلماسی را در قبال روحانی دنبال کنند.

قانونگذاران پیشین آ‌مریکایی در نامه‌ای به اوباما گفتند که انتخاب روحانی که در تاریخ سه اوت روی کار می‌آید یک فرصت «احتمالی بزرگ است».

روزنامه استار تریبون نیز در خبری به عنوان «رهبر ایران مذاکرات با آمریکا را منتفی نمی‌داند، ولی خواستار احتیاط در این زمینه شد» نوشت که رهبر معظم ایران می‌گوید که مذاکرات با آمریکا را منع نکرده است، ولی باید در زمینه هر گونه مذاکره احتمالی احتیاط کرد.

این روزنامه افزود که آیت الله علی خامنه‌ای دولت آمریکا را غیرقابل اعتماد خواند.

این روزنامه نوشت که روحانی که در انتخابات ریاست جمهوری ایران پیروز شد در ماه اوت روی کار می‌آیند.

ایران از سران همه کشورهای جهان دعوت کرده است که در مراسم تحلیف وی شرکت کنند.

الجزیره نیز در خبری با عنوان «رهبر ایران می‌گوید آمریکا قابل اعتماد نیست» به بخشی از اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای درباره خوشبین نبودن به مذاکرات با آمریکا اشاره کرد و به نقل از ایشان نوشت که رهبر ایران مذاکرات با آمریکا درباره برخی مسائل خاص مانند عراق را ممنوع نکرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در خبری با عنوان «رهبر ایران خواستار احتیاط در تعامل با آمریکا شد» گزارش داد که آیت‌الله خامنه‌ای روز یکشنبه گفت که مذاکرات با آمریکا را ممنوع نکرده است، ولی دولت آمریکا را غیرقابل اعتماد خواند و خواستار احتیاط در زمینه هرگونه مذاکرات احتمالی شد.

این خبرگزاری نوشت که انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور ایران امیدها برای رفع تنش‌ها با غرب و نیز مذاکرات مستقیم احتمالی با آمریکا را احیا کرده است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
اعتماد بامربكا اشتباه جبران نا پذری است.
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
۰
۰
اعتمادكردن به امریكا عمراً جبران نخواهد شد
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
۰
۰
دنیا بداند كه همه ما گوش به فرمان رهبرمان هستم و كلیه مسئولان تا جایی برای ما عزیز و قابل احترام هستن كه در خط رهبر عزیزمان امام خامنه ای حركت كنند ما متحد و یكپارچه در خط رهبرمان حركت خواهیم كرد در هیچ جای دنیا هیچ مردمی از ته قلب مانند ما ایرانیان رهبرشان را دوست ندارند. به كلام خدا قسم اگر رهبرم اشاره كند جانم را فدایش خواهم كرد و آمریكا از این ترس دارد كه حرف رهبرمان حرف همه ماست و اگر جهاد دهند آمریكا و اسرائیل كه هیچ همه دنیا نمی تواند جلوی این جوانان انقلابی قد علم كنند. جانم فدایت ای رهبرم
رضادلجو.
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
۰
۰
اعتمادبه آمریكااشتباه محض است.
فلسطین.اردن.مصر.مگر بامریكا اعتماد نكردند؟ به چه روزی افتادند.محمد مرسی اگر بامریكا اعتمادوتكیه نمیكرد.مصر بااین روزگارسیاه نمی افتاد..رهبر خوب گفت كه امریكا مورد اعتمادما ایرانیان نیست.ما شیعه علی(ع)هستیم.
فدایی رهبر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
۰
۰
دنیا بداند كه ما تا آخرین قطره ی خون خود در ركاب رهبری نایب امام عصر (عج) خواهیم بود همچون پدرانمان.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
۰
۰
این درست كه آمریكا قابل اعتماد نیست . اما ما هم باید زرنگ باشیم ومنافع خودمان را در نظر داشته باشیم وبا زرنگی وحفظ منافع با آمریكا مذاكره كنیم شاید گشایشی حاصل شد . این را بدانیم كه در سیاست زرنگی وكیاست خیلی مهم تر از صداقت و دوستی است چون پای منافع طرفین در میان است .

نیازمندی ها