سجاد مردانی، سومین مدال تیم ملی در رقابت‌های جهانی مکزیک را کسب کرد

ایران در کورس قهرمانی تکواندوی جهان

درخشش سجاد مردانی، نماینده وزن هشتم تیم ملی تکواندوی ایران در رقابت‌های جهانی و کسب مدال نقره این وزن که با ناکامی تکواندوکار کره‌ای همزمان شد، باعث شد که تیم جوان ایران در کورس قهرمانی قرار گرفته و چشم به نتایج دو نماینده باقیمانده خود در این رقابت‌ها داشته باشد.
کد خبر: ۵۸۱۰۸۲

بیست و یکمین دوره این رقابت‌ها در حالی با حضور 872 تکواندوکار زن و مرد از 134 کشور دنیا در مکزیک در حال پیگیری است که بامداد شنبه و در روز پنجم این رقابت‌ها، نمایندگان کره‌جنوبی در دو وزن هفتم و هشتم از دستیابی به مدال بازماندند تا ضربه سنگینی بر پیکر این تیم وارد شود. همزمان سجاد مردانی در وزن هشتم حریفان سرشناس و صاحب‌نام خود را یکی پس از دیگری شکست داد و به مدال نقره بوسه زد تا ایران در کورس قهرمانی قرار بگیرد. مردانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم حریف ازبکستانی را با امتیاز طلایی در راند چهارم شکست داد، در دور دوم تکواندوکار کانادایی که یک طلا و دو برنز رقابت‌های پان‌آمریکن را در کارنامه داشت در راند چهارم مغلوب کرد و در یک چهارم نهایی هم حریف ایتالیایی و قهرمان اروپا را در یک مبارزه برتر 14 بر 2 شکست داد و به جمع چهار نفر برتر راه یافت.

مردانی: با انگشت شکسته مدال گرفتم

سجاد مردانی پس از کسب این افتخار چنین اظهارنظر‌کرد: برای حضور در این رقابت‌ها زحمت زیادی کشیده و تمرینات بسیار خوبی را پشت‌سر گذاشتم، هدفم کسب مدال طلا بود تا بتوانم پس از سال‌ها ایران را در این وزن طلایی کنم، اما متاسفانه نشد.

وی در مورد مبارزه با حریف گابنی خود در دیدار فینال افزود: این حریف آفریقایی نایب قهرمان المپیک لندن بوده و مدال طلای دوره قبل مسابقه‌های جهانی را در کارنامه داشت. شناخت خوبی از او داشتم و تلاش کردم وی را شکست دهم، اما نشد. در مبارزه فینال با انگشت شکسته مبارزه کردم چراکه در مبارزه نیمه نهایی برابر حریف کوبایی آسیب دیده بودم.

مردانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: من پنج سال پیش آسیب‌دیدگی‌ شدیدی داشتم و زانویم را جراحی کردم. از همان موقع به خودم گفتم که باید روزی در این وزن مدال جهانی بگیرم. خوشحالم که بعد از سال‌ها تکواندوی ایران در این وزن مدال گرفت. آخرین طلای ایران به ده سال پیش توسط مرتضی رستمی برمی‌گردد.

حذف ناباورانه خدابخشی

تیم ایران در این روز در وزن هفتم هم امیدوار به کسب مدال بود، وزنی که مهدی خدابخشی با درخشش در ماه‌های گذشته امیدها را برای تکرار مدال‌های جهانی یوسف کرمی در این وزن افزایش داده بود، اما این تکواندوکار جوان در شرایطی که در دور نخست شین یانگ از کره‌جنوبی را 18 بر 8 شکست داد و در دور دوم حریف آمریکایی را 9 بر 6 مغلوب کرد تا همگان به کسب مدال او امیدوار شوند، با وجود پیروزی بر تکواندوکار آفریقای مرکزی در دور سوم و رسیدن به یک قدمی کسب مدال، در یک چهارم نهایی ناباورانه مغلوب حریف تونسی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

رقابت نزدیک ایران و کره‌جنوبی

تیم ملی تکواندوی مردان ایران با مدال نقره سجاد مردانی 43 امتیازی شد و پشت‌سر کره‌جنوبی 46 امتیازی قرار گرفت. ضمن این‌ که مکزیک هم با 26 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد. در جدول مدال‌های بخش مردان نیز کره‌جنوبی با کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز در صدر قرار دارد و تیم ملی ایران با کسب یک مدال طلا(بهنام اسبقی) و دو نقره(هادی مستعان و سجاد مردانی) رده دوم و مکزیک با کسب یک مدال طلا و یک برنز جایگاه سوم را کسب کرده‌اند.

عمیدی آخرین نماینده ایران

پس از آن که شب گذشته محمد خمسه و سوسن حاجی‌پور روی شیاپ چانگ حاضر شدند، امروز در آخرین روز این رقابت‌ها امید عمیدی نماینده وزن ششم ایران روی شیاپ چانگ می‌رود. در این وزن 57 تکواندوکار حضور دارند که عمیدی دور نخست باید با جین یو چو از کره‌جنوبی مبارزه کند.

وی در صورت برتری دور دوم به مصاف اسکات ووگان از نیوزیلند می‌رود. عمیدی اگر بتواند بر حریف کره‌ای غلبه کند کمک بزرگی به تیم ملی برای رسیدن به یک عنوان باارزش کرده است.

منتقدان عجله نکنند

تیم ایران در حالی تا پایان روز پنجم این رقابت‌ها سه مدال کسب کرد که در دوره گذشته با کسب سه طلا، دو نقره و یک برنز بر سکوی قهرمانی ایستاد. همین موضوع باعث شد که در روزهای گذشته برخی منتقدان و از جمله مجید افلاکی یکی از اعضای سابق کادرفنی تیم ملی لب به انتقاد از شاگردان مرتضی کریمی بگشایند؛ انتقادی که البته دیروز بی‌پاسخ نماند و کریمی در واکنش به آن گفت: تمام تکواندوکارانی که در ترکیب تیم ملی به مسابقه‌های قهرمانی جهان اعزام شدند همه از بهترین‌های تکواندوی ایران هستند و دوستانی که از عملکرد ملی‌پوشان انتقاد می‌کنند بدانند که ما بارها آنها را برای حضور در اردوها و کمک گرفتن دعوت کردیم، اما هیچ‌کدام افتخار ندادند برای روحیه دادن به ملی‌پوشان در اردوها حضور داشته باشند.

وی در گفت‌وگو با فارس افزود: آقایان اجازه دهند مسابقه‌ها تمام شود و مطمئن باشند که ما جوابگوی عملکردمان خواهیم بود. ما هنوز شانس قهرمانی داریم. گرچه این تیم کاملا جوان بوده و همه تکواندوکاران ما اولین تجربه حضور در مسابقات جهانی را پشت‌سر می‌گذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها