رکورد مصرف برق در تاریخ ایران شکست

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از شکسته شدن رکورد مصرف برق کشور در طول تاریخ صنعت برق در روز چهارشنبه، بیست و ششم تیرماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۷۸۸

به گزارش ایسنا، محمد بهزاد گفت: در این روز در ساعت 14 و 43 دقیقه رکورد مصرف برق کشور در طول تاریخ صنعت برق شکسته شد و پیک مصرف در ساعت بیان شده به 45 هزار و 693 مگاوات رسید.

وی با اشاره به این که پیک مصرف برق در روز بیست و ششم تیر نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حدود 5.5 درصد افزایش داشت، گفت: در روز چهارشنبه مصرف شبانه‌روزی برق از مرز یک میلیارد کیلووات ساعت گذشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر این که به دلیل پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر سپری کردن گرم‌ترین روزهای تابستان، ظرفیت نیروگاهی کشور افزایش یافت، گفت: تغییراتی در نیروگاه‌ها و شبکه‌های برق انجام شد.

بهزاد خاطرنشان کرد: اگر مردم براساس نیازهای خود به‌گونه‌ای برق را مصرف کنند که در بین ساعات اوج مصرف یعنی ساعت 12 تا 16 و 17 تا 23 مصرف کاهش یابد مشکل خاصی در تامین برق نخواهیم داشت.

وزارت نیرو: هنوز به مرحله سهمیه‌بندی آب نرسیده‌ایم

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو اظهار کرد: در هیچ‌یک از شهرهای کشور برنامه سهمیه‌بندی آب نداریم و با حداکثر توان در شهرهای کشور تولید آب صورت می‌گیرد.

علیرضا دائمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این ‌که ایران با موج گرمای بی‌سابقه مواجه است، گفت: سهمیه‌بندی آب به معنای اعلام برنامه است که چنین کاری را در دستور کار نداریم و همه تلاش می‌کنیم که سهمیه‌بندی آب صورت نگیرد.

وی با اشاره به این ‌که سهمیه‌بندی به معنای قطع آب در منطقه یا شهری به مدت چند ساعت و با برنامه است، گفت: گاهی به دلیل ایجاد حوادث آب قطع می‌شود و ممکن است ورود ایستگاه پمپاژ، خط لوله یا غیره که دچار مشکل شده‌اند به مدار چند ساعت طول بکشد و آب منطقه‌ای قطع شود.

وی در عین حال تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم که مصارفی که ضرورت ندارد از جمله شستن ماشین، حیاط و غیره را تا چند روز انجام ندهند تا با کمبود آب مواجه نشویم.

دائمی با تاکید بر این‌ که مشروط به رعایت مصرف بهینه آب توسط مردم امسال سهمیه‌بندی آب نخواهیم داشت، گفت: امیدواریم مردم کمک کنند تا مصرف از حدی که پیش‌بینی کرده‌ایم بالاتر نرود و اعمال سهمیه‌بندی نکنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها