بهای پروانه شکار و صید جانوران وحشی تعیین شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از تعیین بهای پروانه شکار و صید جانوران وحشی توسط هیات وزیران خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۰۲۵
بهای پروانه شکار و صید جانوران وحشی تعیین شد

بیوک رئیسی بعد از ظهر امروز سه شنبه ضمن اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: بهای پروانه شکار و صید در سه بخش: پروانه ویژه شکار و صید پستانداران، پرندگان و آبزیان توسط سازمان حفاظت محیط زیست و برابر قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست به شورای عالی حفاظت محیط زیست و کمیسیون امور زیر بنایی، صنعت و محیط زیست، پیشنهاد شده است.

رئیسی افزود: بهای پروانه‌های ویژه شکار و صید در دو بخش اتباع خارجی و ایرانی متفاوت است و مدت اعتبار هر پروانه نیز در هر کدام از جانوران وحشی فرق می‌کند و در موضوع اتباع ایرانی نیز به دو بخش ویژه و عادی تقسیم بندی شده است.

وی افزود: معیار قیمت پروانه شکار و صید پستاندارانی مانند کل، قوچ ارمنی، آهو و جبیر، بر اساس طول شاخ و مدت اعتبار پروانه نیز حداکثر 5 روز از تاریخ صدور است و گراز نیز بر اساس طول دندان و طول فصل مجاز برای دریافت پروانه 8 ماه و هر متقاضی مجاز به دریافت 5 پروانه در طول فصل است و مدت اعتبار پروانه هر سر خرگوش نیز یک ماه بوده و شکارچی مجاز به شکار 3 راس در هر سفر است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گفت: پرندگان وحشی در معرض خطر انقراض و گونه‌های حمایت شده شکار ممنوع بوده و مجوزی برای شکار و صید آنها صادر نمی‌شود.

به گفته رئیسی بهای پروانه شکار و صید هر طاقه قرقاول نیز در مناطق تحت مدیریت و مناطق آزاد (خارج از مناطق تحت مدیریت ) متفاوت است و پروانه بلدرچین نیز طبق دستور العمل داخلی (با استفاده از تور و تپانچه) تعیین می‌شود.

رئیسی پروانه ویژه صید آبزیان را در سه موضوع ماهی قزل آلا، سایر ماهیان که صید آنها مجاز است و صید ماهی با تور عنوان کرد و گفت: اعتبار پروانه صید ماهی قزل آلا یک روزه و در هر روز 5 قطعه، سایر ماهیان که صید آنها مجاز است، یک ماهه و صید ماهی با تور نیز در طول فصل مجاز صید، طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان، تعیین می‌شود. (مهر)

newsQrCode
برچسب ها: شکار
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها