آیت الله مکارم شیرازی نسبت به اظهارنظرهای نسنجیده در حوزه مسائل دینی واکنش نشان داد و حکم دادن به عدم بطلان روزه با وجود خوردن آب برای رفع تشنگی را بر خلاف فتوای فقهای اسلام دانست.
کد خبر: ۵۷۹۷۲۲
واکنش آیت الله مکارم شیرازی به یک فتوای نامتعارف

به گزارش رسا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در ششمین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه سلسله نشست های تفسیر موضوعی قرآن کریم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع)، به برخی از اظهار نظرهای نسنجیده در حوزه مسائل دینی واکنش نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: در دهان برخی افراد انداخته اند که اگر روزه دار تشنه شد می تواند آب بخورد و روزه او هم باطل نمی شود و روایتی نیز برای این مساله ذکر کرده اند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که نباید با دین مردم بازی کرد، یادآورشد: روایتی که این افراد به آن استدلال کرده اند، هم از نظر سند و هم از نظر دلالت زیر سؤال است و بر فرض وجود، احدی به این مساله که می توان آب خورد و روزه هم بود فتوا نداده و این خلاف فتوای فقهای اسلام است و بالاتر از این احتمال دارد خلاف ضرورت دین هم باشد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به احکام مربوط به روزه داری، خاطرنشان کرد: اگر شخص مریض است و توانایی روزه گرفتن ندارد اسلام به او اجازه می دهد که روزه نگیرد و باید قضای آن را بجا آورد، اما اگر مریض نیست انسان نمی تواند هم روزه باشد و هم آب بخورد و هر مسلمانی که این را ببیند تعجب می کند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: اینها باید مراقب حرف های خود باشند و بدانند چه چیزی را مطرح می کنند، امیدواریم خداوند متعال همه ما را به راه راست هدایت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
۰
۰
خدا شاهد است كه بنده حتی فرصت نماز خواندن را ندارم و فقط هیچی نمیخورم تا اذان مغرب كه روزه باشم. بله هستند برخی افراد كه در این ماه عزیز به راحتی به فرایض دینی شان رسیدگی میكنند. نماز جماعت ختم قرآن ادعیه و ... و ما فقط در حسرت این اعمالیم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها