عمره‌گزاران داروهای شان را همراه داشته باشند

معاون آموزشی و پژوهشی مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: به جز سه قلم داروی کدئین دار و مخدر ورود دارو به عربستان منعی ندارد و زائران داروهای مصرفی خود را حین سفر به سرزمین وحی همراه داشته باشند.
کد خبر: ۵۷۹۶۵۲
عمره‌گزاران داروهای شان را همراه داشته باشند

امین‌رضا طباطبایی خطاب به عمره گذاران اظهار کرد: اکنون در گرمترین فصل سال قرار داریم و گرمای هوا در نیمکره شمالی و کشور عربستان شدت بیشتری دارد. زائران باید مراقب باشند تا هنگام تردد در اماکن زیارتی که با روزه‌داری توام شده دچار گرمازدگی و کم آبی بدن نشوند.

این مسئول از زائران خواست تا در ساعات گرم روز و زمان تابش مستقیم آفتاب از هتل خارج نشده، انجام اعمال را به ساعات شب واگذار کنند چرا که پیاده روی در زیر آفتاب مخاطره‌آمیز است.

وی همراه داشتن کلاه، سایبان و بطری آب خنک را برای جلوگیری از گرمازدگی مفید دانست و خاطرنشان کرد: در مواقع ازدحام جمعیت در طی روز پاشیدن آب روی سر و صورت از شدت گرما کاسته و پس از ساعات افطار برای نوشیدن حین زیارت توصیه می‌شود.

طباطبایی به بیماری های شایع بین زائران هم اشاره‌ای کرد و افزود: به علت تجمع جمعیت و گرمای هوا گرفتاری‌های تنفسی، سرما خوردگی و آنفلوانزا بین زائران شایع است که رعایت شست و شوی دست‌ها و استفاده از ماسک بین زائرانی که مشکلات تنفسی، آسم و انسداد ریوی دارند به جد توصیه می‌شود.

معاون آموزشی و پژوهشی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر تصریح کرد: بیماری‌های اسکلتی - عضلانی به دلیل فعالیت‌های بدنی زیاد و پیاده‌روی زائران حین انجام اعمال رایج است ولی بیشترین علت بستری بیماری‌های قلبی - عروقی است.

این مسئول در مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر همراه داشتن داروهای مورد نیاز بیماران در ایام عمره و حج را بسیار ضروری برشمرد و گفت: برخی فکر می‌کنند ورود دارو به عربستان ممنوع است و حتی داروهای ضروری خود را نیز به همراه نمی‌برند در حالی که فقط ۳ قلم داروی کدئین‌دار، آرامبخش و مخدر به عربستان ممنوع است و برای داروهای ضروری بیماران ممنوعیتی وجود ندارد. متأسفانه بسیاری از بیماران به همین دلیل در ایام عمره بستری می‌شوند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها