نبض سیاست

ادامه ماجرای تمایل احمدی‌نژاد به ریاست فدراسیون فوتبال

بعد از اظهارنظر غیرمنتظره صفایی‌فراهانی، رئیس سابق فدراسیون فوتبال مبنی بر تمایل احمدی‌نژاد برای ریاست این فدراسیون و تکذیبیه نهاد ریاست جمهوری، روز گذشته کاظم اولیایی مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال درباره تمایل احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال به خبرگزاری تسنیم گفت: اگر علی‌آبادی حرف بزند، خیلی چیزها مشخص خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۹۱۲۶

اولیایی گفت: بحثی میان دولت و رئیس پیشین فدراسیون فوتبال به وجود آمد مبنی بر این‌که رئیس‌جمهور قصد نامزد شدن برای ریاست فدراسیون فوتبال را داشته است. در همین زمینه به همراه یکی دیگر از مدیرانی که عضو مجمع تشخیص مصلحت است نزد علی‌آبادی رفتیم تا او را منصرف کنیم. حرف‌هایی که در آن روز رد و بدل شد، می‌تواند مشخص‌کننده نقطه کور داستان باشد.

برگزاری یک مراسم با وجود نهی علنی رهبر انقلاب

با وجود نهی علنی و مستقیم شخص رهبر معظم انقلاب و تذکرات مکرر دفتر ایشان مبنی بر برپا نشدن مراسمی تحت عنوان سالروز تولد رهبری، روز گذشته در فضای مجازی عکسی از یک پلاکارد بزرگ در شیراز منتشر شد که در آن مردم به جشن سالروز تولد ر‌هبر معظم انقلاب دعوت شده بودند.

این مراسم قرار است بیست و چهارم تیر در چهارراه حافظیه شیراز برگزار شود.

رهبر معظم انقلاب پیش از این درباره برگزاری چنین مراسمی گفته‌اند: «این کار غلط است، این تولد و امثال آن هیچ‌ جشنی ندارد، برگزارکنندگان، مسئول وقت و عمر و اموالی هستند که در این کار صرف و ضایع می‌شود. من از کسی که برای تولد من جشن می‌گیرد به هیچ‌وجه متشکر نمی‌شوم و او را مسئول زیان‌های این کار هم می‌شناسم.»

اگر اکثریت بخواهند؛ قالیباف می‌ماند

انتخاب شهردار تهران توسط شورای شهر جدید که قرار است تا دوازدهم شهریور انجام شود، آن قدر مهم و حساس بود که خبرنگاران با سوالات متعددی درباره سرنوشت مرد اول ساختمان بهشت به مراسم تجلیل از حداد عادل رفتند. مرتضی طلایی از چهره‌های نزدیک به قالیباف و عضو شورای شهر تهران دیروز در حاشیه این مراسم، در خصوص ادامه حضور قالیباف در شهرداری گفت:‌ با آقای قالیباف صحبت شده اما از طرف او جواب قطعی داده نشده است.

طلایی تصریح کرد: اگر اکثر اعضای شورای شهر از قالیباف تقاضا کنند که در شهرداری بماند، فکر نمی‌کنم جواب وی منفی باشد.

شنیده‌های خبرنگار جام‌جم حاکی است که مرتضی طلایی در صورت انتخاب نشدن قالیباف برای شهرداری تهران، فعالیت‌هایی را برای جلب نظر شورای شهر اصفهان و تصدی شهرداری اصفهان انجام خواهد داد.

ایجاد یک شبکه گفتمانی در سراسر کشور

کامران باقری‌لنکرانی، وزیر بهداشت دولت نهم و نامزد جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری از تشکیل یک شبکه گفتمانی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش فارس، لنکرانی گفت: در سراسر کشور و در جریان انتخابات یازدهم، شبکه‌ای از نیروهای مؤمن و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی که ایثارگرانه در صحنه حاضر شدند، به وجود آمد و این شبکه در واقع سرمایه ارزشمندی برای گفتمان انقلاب محسوب می‌شود.

لنکرانی گفت: جبهه پایداری به عنوان یکی از اجزای مهم این شبکه تلاش کرده است با دنبال کردن مباحث فرهنگی، این شبکه را از نظر گفتمانی تقویت کند تا حضور اجتماعی آن مستحکم‌تر باشد. نامزد اولیه جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری از برگزاری جلسات عمومی از سوی جبهه پایداری برای جذب مخاطبان خبر داد.

نامه 44 صفحه‌ای به شورای نگهبان

دکتر حسن سبحانی، اقتصاددان و نامزد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری بعد از گذشت یک ماه از پایان انتخابات ریاست جمهوری با نگارش یک نامه سرگشاده 44 صفحه‌ای خطاب به شورای نگهبان از تائید صلاحیت نشدن خود گلایه کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: شورای نگهبان باید کارکرد سی و چند ساله خود را همراه با سازوکارها و ملاحظات اتخاذی‌اش، در تمامی عرصه‌های فعالیت خطیرش و از جمله در انتخابات ریاست جمهوری مشمول بررسی، نقادی و اصلاح قرار دهد. باشد تا این همه تشتت و تفرقه در معیارها به سامان و وحدت مبدل شود و شاخص‌های اجرای قانون اساسی در تمامی زمینه‌ها، ارتقا یابد.

چه کسی رنگ بنفش را به حسن روحانی پیشنهاد کرد؟

ماهنامه «زندگی ایده‌آل»، یک جوان سی ساله را به‌عنوان طراح اصلی رنگ انتخاباتی دکتر حسن روحانی معرفی کرده است. وی متولد سال 62، فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی است. سال 2007 جایزه بهترین فیلمنامه و کارگردانی را از جشنواره نور در سانفرانسیسکو برای فیلم کوتاه «به اندازه یک سیگار» دریافت کرد. مجموعه 26قسمتی «داستان مثنوی» از شبکه دوم سیما هم از جمله کارهای اوست.

وی در مورد دلیل انتخاب رنگ بنفش برای ستاد انتخاباتی دکتر روحانی گفت: در تعریف رنگ بنفش، نوشته شده که یک رنگ روحانی است و واقعا هم این رنگ ماورائی و روحانی است. شاید برای همین است که به دکتر روحانی بیشتر آمد. من آدم سیاسی‌ای نیستم، ولی یقین دارم دکتر روحانی به جای فردگرایی که این هشت سال بر کشور حاکم شده بود، کار گروهی را باب می‌کند. رنگ بنفش هم رنگ شادی عمومی است و همین می‌تواند کار گروهی را پررنگ تر کند.

هادی خامنه‌ای:‌ منتظریم هاشمی کم‌لطفی‌اش را جبران کند

سیدهادی خامنه‌ای از فعالان سیاسی جریان اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با هفته‌نامه «آسمان» اظهار کرد: گذشت زمان تحمل هاشمی را خیلی بالا برده است؛ امروز قدر انتقادهای ما را می‌داند. روزنامه ما در دوران هاشمی انتقاداتی از وی داشت که در نهایت به تعطیلی روزنامه منجر شد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام و مدیرمسئول روزنامه «جهان اسلام» گفت: منتظریم هاشمی آن کم‌لطفی را جبران کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها