رازی که هنوز سر به مهر است

چمن متحرک در تکاب + عکس

ایجاد اردوگاه‌های گردشگری در تخت‌سلیمان

مدیر پایگاه پژوهشی ـ تاریخی تخت‌سلیمان تکاب استان آذربایجان غربی از ایجاد کمپ‌های ویژه گردشگری در محوطه پارکینگ مجموعه جهانی تخت‌سلیمان متناسب با ساختار مجموعه خبر داد.
کد خبر: ۵۷۹۰۹۸
ایجاد اردوگاه‌های گردشگری در تخت‌سلیمان

علی بیننده با اشاره به وجود چند کمپ موقت در محوطه پارکینگ مجموعه برای استفاده گردشگران و اقامت آنها افزود: این در حالی است که برنامه‌ریزی برای احداث کمپ‌های مناسب‌تر و متناسب با ساختار مجموعه انجام شده است و در صورت تامین اعتبار این طرح اجرایی خواهد شد.

وی با بیان این‌که اکنون 200 تخت برای میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی مجموعه جهانی تخت‌سلیمان در هتل، مسافرخانه و سوئیت‌های روستایی آماده ارائه خدمات است، ادامه داد: ولی این تعداد تخت برای مجموعه‌ای جهانی کافی نیست و نیازمند افزایش تعداد تخت‌ها هستیم.

مدیر پایگاه پژوهشی ـ تاریخی تخت‌سلیمان تکاب از در دست مطالعه بودن امکان ایجاد تله‌کابین در مسیرهای اطراف تخت‌سلیمان و دژ بلقیس با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: در صورت تصویب اجرای تله‌کابین در این محدوده نیازمند جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم.

بیننده، ساماندهی و احداث مبلمان داخل محوطه مجموعه تخت‌سلیمان تکاب را از دیگر برنامه‌های این پایگاه طی امسال دانست و اظهار کرد: تهیه نقشه از بخش‌های مختلف، آواربرداری و ساماندهی محوطه شرق دریاچه و دهلیز مجموعه، اجرای عملیات تثبیت و حفاظت از بخش‌های کاوش‌های باستان‌شناسی از برنامه‌های این پایگاه است.

وی از تجهیز و راه‌اندازی موزه پایگاه تاریخی مجموعه جهانی تخت‌سلیمان تکاب خبر داد و اعلام کرد: عملیات حفاظت از آثار مجموعه، مرمت و بازسازی برج‌های محیطی و معرفی مجموعه در سطح ملی و بین‌المللی از طریق چاپ عکس، بروشور، چاپ کتاب و کارت پستال انجام می‌شود.‌ / ‌مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها