معاون میراث فرهنگی کشور از ثبت ملی 30 مجلد از نفیس ترین قرآن های موزه قرآن در روز دوشنبه(24 تیرماه) با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۹۹۹
ثبت ملی 30 قرآن نفیس در فهرست میراث ملی

آتوسا مومنی ضمن اعلام این خبر افزود: مراسم ثبت این قرآن های نفیس عصر روز دوشنبه(24 تیرماه) با حضور محمد شریف ملک زاده رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اصحاب رسانه در مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مراحل تهیه پرونده ثبتی 30 قرآن نفیس از 6 ماه گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: مستندات ثبتی این قرآن های نفیس با توجه به دستورالعمل ثبت آثار منقول تهیه شد، این مستندات پس از تایید اعضای کمیته ثبت آثار منقول در شورای عالی سیاستگذاری ثبت مطرح  شد.

معاون میراث فرهنگی کشور یادآور شد: با توجه به پرونده ثبتی و مستنداتی که توسط کارشناسان و متخصصان این حوزه جمع آوری شده است، این قرآن های نفیس تمامی شرایط لازم را برای ثبت در فهرست میراث ملی داشتند.

مومنی اظهار داشت: در حاشیه این مراسم همچنین این 30 قرآن نفیس با رعایت شرایط حفظ و نگهداری، در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت و نمایشگاه قرآن های نفیس در مجموعه فرهنگی- تاریخی نیاوران تا پایان ماه مبارک رمضان جهت بازدید عموم دایر خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها