پول بده؛ ضامن می‌شوم

انهدام باند ضامن‌های تقلبی بانک

رییس پلیس آگاهی فرماندهی غرب استان تهران از دستگیری اعضای باندی خبر داد که با راه‌اندازی شرکت‌های جعلی و شناسایی متقاضیان وام، با طراحی نقشه‌ در قبال دریافت 10 درصد مبلغ وام، ضامن می‌شدند.
کد خبر: ۵۷۸۵۹۱
انهدام باند ضامن‌های تقلبی بانک

سرهنگ خدادادی ،در تشریح خبر دستگیری اعضای باندی که با ضمانت تقلبی از 50 متقاضی وام بانکی کلاهبرداری کرده بودند، گفت: با توجه به کلاهبرداری‌های صورت گرفته در حوزه استحفاظی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران و همچنین بر اساس اطلاعات به دست آمده مبنی بر این که فردی تحت عنوان مدیرعامل یک شرکت خصوصی، قصد ضمانت یک متقاضی وام را دارد، موضوع برای رسیدگی در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این فرماندهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که این فرد ادعا دارد که مدیرعامل یک شرکت خصوصی در تهران است و تنها برای ضمانت وام یکی از مشتریان بانک به این منطقه آمده، گفت: فرد سپرده‌گذار (وام گیرنده) نحوه آشنایی خود با این ضامن را از طریق آگهی روزنامه‌های کثیر‌الانتشار عنوان کرد.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی غرب استان تهران با بیان اینکه زن وام‌گیرنده در ادامه اظهارات خود عنوان داشت که ضامن در قبال دریافت 10 درصد وام، قصد ضمانت او را دارد، گفت: با ثبت اظهارات این زن، مدارک ارائه شده به بانک توسط ماموران بررسی و ماموران به آدرس شرکت این ضامن اعزام شدند، اما مشخص شد که ماهیت خارجی ندارد.

خدادادی با بیان اینکه این متهم در اعترافات خود پرده از راز ضمانت‌های تقلبی و کلاهبرداری‌های حرفه‌ای برداشت، گفت: این متهم در اعترافات خود عنوان کرد که با همدستی دو تن دیگر که در کار جعل مدارک بودند، با چاپ آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار اقدام به سوژه‌یابی کرده و با حاضرشدن در شعبه‌های مختلف بانک‌ها، 10 درصد از مبلغ وام را بابت حق‌العمل دریافت می‌کردند.

وی افزود: این متهم در ادامه اعترافاتش، عنوان داشت که یکی از همدستانش به نام «پیمان»، خود را به عنوان مدیر هر سه شرکت ثبت شده در سازمان شرکت‌ها، معرفی‌ کرده و نامه‌ها را از طرف مدیرعامل امضا و خود را به عنوان جعلی (مهندس حیاتی) معرفی می‌کرد. پس از اخذ مدارک از افراد متقاضی وام، متهم را برای اقدامات مورد نیاز ضمانت معرفی می‌کرد.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی غرب استان تهران با بیان اینکه متهم در اعترافات خود عنوان داشت که همدست دیگرش به نام «محمد» به عنوان طراح فیش‌های حقوقی، حکم کارگزینی و استعلامات بود، گفت: اعضای این باند تاکنون حدود 15 فقره ضمانت جعلی در بانک‌های مختلف استان‌تهران، البرز و تهران‌بزرگ انجام داده و از 10 درصد حق‌العمل به صورت مساوی بین یکدیگر تقسیم می‌کردند.

خدادادی با بیان اینکه در بررسی‌های تکمیلی، مشخص شد اعضای این باند کلاهبرداری مبلغی حدود یک میلیارد و 800 هزار ریال کلاهبرداری کرده‌اند، گفت: در بازدید از منازل و محل اختفای آنان، انواع و اقسام مدارک و اسناد جعلی و همچنین تجهیزات رایانه‌ای برای جعل و مدارک هویتی قربانیان کشف و ضبط شد.

به گفته رییس پلیس آگاهی فرماندهی غرب استان‌تهران، سه متهم به همراه اسناد و مدارک پرونده، در اختیار مقام‌قضایی قرار گرفتند.

وی به درخواست‌کنندگان وام توصیه کرد که دقت نظر بیشتری به خرج داده و پس از بررسی بیشتر هویت این گونه شرکت‌ها و افراد حقیقی و حقوقی، اقدام کنند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها