باشگاه تراکتورسازی به دنبال جذب کاپیتان تیم ملی است

آبی‌ها همچنان در انتظار ​آندو، نکونام و ساموئل

آندرانیک تیموریان، جواد نکونام و جی لوئید ساموئل ترینیدادی در روزهای گذشته بارها با مسئولان باشگاه استقلال مذاکره‌های بی‌حاصلی داشتند تا در آستانه پایان مهلت نقل و انتقالات، نگرانی هواداران استقلال بابت جذب نشدن این سه هافبک توانمند، دوچندان شود.
کد خبر: ۵۷۸۰۸۱

پس از آن که مجتبی جباری، هافبک خلاق و بازیساز آبی‌ها به اصفهان کوچ کرد، موجی از نگرانی هواداران این تیم و حتی مدیریت باشگاه را دربرگرفت. به همین دلیل، علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه سفر خود به اکراین را به تعویق انداخت تا مبادا جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری و ساموئل هم از چنگ آبی‌ها خارج شوند. در این میان گرچه فتح‌الله‌زاده موفق به تمدید قرارداد خسرو حیدری شد و بابت این اقدام کلی از خود تعریف و تمجید کرد، اما در جذب سه گزینه دیگر همچنان ناکام بوده است. البته داستان ساموئل، هافبک خارجی دو فصل گذشته استقلال کمی متفاوت است؛ چرا که دو طرف منتظر تعیین تکلیف نکونام و تیموریان هستند و چنانچه این دو بازیکن به فهرست استقلال فصل بعد اضافه شوند، بسیار بعید به نظر می‌رسد که استقلال در وانفسای بی‌پولی بتواند هزینه گزاف دیگری برای تمدید قرارداد ساموئل متحمل شود.

این شرایط در حالی برای استقلال پیش آمده است که آندرانیک تیموریان طی روزهای گذشته بارها با استقلال مذاکره کرده، اما او که پیشنهاد قطری‌ها را در جیب دارد بر همان خواسته اولیه اش یعنی دریافت طلب 140 میلیونی سال‌های گذشته از استقلال اصرار دارد. آندو البته همزمان با قطری‌ها هم در حال مذاکره است و این موضوع نگرانی استقلالی‌ها را بیشتر کرده است. به همین دلیل بود که در دو روز گذشته امیر قلعه‌نویی که همراه تیمش در اردوی اکراین به سر می‌برد، از فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه خواست اول آندو را جذب کند و بعد به اردوی اکراین بپیوندد. خواسته‌ای که فتح‌الله‌زاده سفت و سخت دنبال عملی کردن آن است و در این باره قصد دارد با تامین بودجه، علاوه بر پرداخت بدهی آندو و همچنین پیش پرداخت او، این هافبک تیم ملی را دوباره آبی‌پوش کند.

مذاکره جدی تراکتورسازی با نکونام

اما درباره جواد نکونام، بازیکنی که فتح‌الله‌زاده ادعا دارد او با استقلال قرارداد دو ساله بسته و بدون رضایت آبی‌ها نمی‌تواند به تیم دیگری برود، خبرنگار ما کسب اطلاع کرد که علاوه بر اختلاف نظر نکونام با امیر قلعه‌نویی، او هم بر تامین خواسته‌های مالی‌اش اصرار دارد. خواسته‌هایی که به گفته یکی از معاونان باشگاه پیشتر از سوی علی حمودی(بازیکنی که به سپاهان پیوست) 500 میلیون تومانی بوده است و مشخص نیست کاپیتان تیم ملی که ادامه مذاکراتش با استقلال به کلاف سردرگم تبدیل شده، چه مبلغی از فتح‌الله‌زاده درخواست کرده است.

صرف نظر از صحت و سقم شایعاتی که پیرامون تردید نکونام برای باقی ماندن در استقلال بر سر مسائل مالی و اختلاف نظر با دو بازیکن کهنه‌کار آبی به گوش می‌رسد، دیروز حمید زینی‌زاده، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی که پیشتر با جذب علی کریمی خبرساز شده، درباره تازه‌ترین تلاش خود برای جذب بازیکنان نامدار به فارس گفت: یک جای خالی داریم و باید یک بازیکن خوب جذب کنیم، برای این جای خالی هم کریم انصاری‌فرد و جواد نکونام را مد نظر داریم، اما هنوز هیچ توافقی با این دو بازیکن نداشته‌ایم.

وی درباره این‌که گفته می‌شود نکونام با استقلال قرارداد دارد، افزود: پیش از دیدار تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی، با نکونام حرف زدیم و این را که قرارداد نکونام با استقلال به چه صورتی است، نمی‌دانیم.

جذب جانشین جباری در اکراین

همزمان با تلاش استقلالی‌ها در فصل نقل و انتقالات در تهران، اردوی این تیم در اکراین در حال پیگیری است؛ اردویی که دیروز فرهاد مجیدی نیز به آن ملحق شد و امیر قلعه‌نویی درباره آن چنین اظهار نظر کرد: با وجود این‌که برخی از بازیکنان در این اردو غایب هستند، اما این اردو در مجموع خوب است؛ بخصوص برای نفرات تازه وارد تیم مفیدتر خواهد بود. از طرفی اردوی اکراین به خاطر شرایط آب و هوایی و امکاناتی که دارد تیم ما را به شرایط مطلوب می‌رساند.

اما این اردو در حالی پیگیری می‌شود که علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه قرار است امروز در سفری به اکراین دفتر و دستک باشگاه را هم با خود برده تا چنانچه نیاز شد، در این اردو هافبک نفوذی جانشین مجتبی جباری را جذب کند.

این بازیکن گوران لاوره صربستانی نام دارد و 31 سال سن دارد. بازیکنی که در روزهای گذشته در تمرین استقلال حضور داشت.

کری فتح‌الله‌زاده این بار با رحیمی

در شرایطی که دیروز باشگاه استقلال با صدور بیانیه ای بازیکنان این تیم را از هرگونه اظهار نظر علیه مدیران باشگاه‌ها و بویژه محمد رویانیان، مدیرعامل پرسپولیس بر حذر داشت، فتح‌الله‌زاده در واکنش به اظهارات علیرضا رحیمی، مدیرعامل باشگاه سپاهان که گفته بود حاضر است هزینه‌های این سه باشگاه با هم مقایسه شود، گفت: من پیشنهاد دقیق‌تری دارم و این‌که حاضرم خود رحیمی اسناد هزینه‌های استقلال در فصل گذشته را بررسی کند و در عوض اجازه دهد من هم جای او هزینه‌های فصل گذشته سپاهان را بررسی کنم. اگر هزینه‌های سال گذشته سپاهان بالاتر از استقلال نبود جایم را به رحیمی می‌دهم. با قاطعیت می‌گویم که هزینه‌های سپاهان و پرسپولیس در فصل گذشته به مراتب بالاتر از استقلال بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها