دادستان تهران:

20 نفر از محکومان پرونده فساد اقتصادی در بازداشت هستند

دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه 31 (جرایم رایانه‌ای) آخرین وضع برخی پرونده‌های مهم قضایی را تشریح کرد و از صدور کیفرخواست برای مدیرعامل سابق بانک صادرات خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۰۴۵

به گزارش فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی با بیان این‌که دادستانی تهران در بحث برخورد با مفاسد اقتصادی، اقدامات بسیار خوبی انجام داده است، گفت: در پرونده فساد 3000 میلیاردی 500 نفر به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفتند که از این تعداد، پرونده 250 نفر مختومه شد.

وی افزود: رسیدگی به پرونده بقیه این افراد ادامه دارد و در 60 پرونده برای متهمان کیفرخواست صادر شد و 25 درصد از این متهمان در دادگاه محاکمه شدند.

وی به محاکمه متهمان بانک آریا اشاره کرد و گفت: این پرونده 29 متهم داشت که چهار نفر آنها در بازداشت هستند و البته رسیدگی به این پرونده به پایان رسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران اظهار کرد: در بحث اجرای احکام متهمان پرونده در حال حاضر 20 نفر در بازداشت به سر می‌برند.

عباس جعفری دولت‌آبادی گفت: در پرونده آقای «ج» مدیرعامل سابق بانک صادرات هم پرونده به صدور کیفرخواست منجر شده و در نوبت رسیدگی در دادگاه است.

وی درباره رسیدگی به پرونده اخلالگران بازار ارز هم گفت: متهمان پرونده در بازداشت به سر می‌برند و از بانک‌ها تحقیقات و استعلامات خوبی گرفته شده است.

جعفری دولت‌آبادی درباره سلطان پتروشیمی و پرونده آن هم تصریح کرد: متهم اصلی این پرونده بازداشت شده است و تحقیقات درباره آن همچنان ادامه دارد.

آخرین اخبار از پرونده مهدی و فائزه هاشمی

یکی از خبرنگاران درباره پرونده مهدی هاشمی پرسید که دادستان تهران گفت: بازپرس پرونده در این زمینه تحقیقات خوبی را آغاز کرده و تلاش شده است تا تمام نقایصی که قاضی پرونده به آنها اشاره کرده، رفع شود.

از دادستان تهران درباره پرونده ساخت تالارهای بین‌المللی کیش و ارجاع این پرونده از سوی سازمان بازرسی به دادسرای تهران سوال شد که جعفری دولت‌آبادی افزود: این پرونده در دادسرای کارکنان دولت به جریان افتاده و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

جعفری دولت‌آبادی درباره پرونده فائزه هاشمی نیز گفت: پرونده‌ای که موسوم به اخلال در نظم زندان بود در مرداد رسیدگی می‌شود.

وی درباره پرونده فوت ستار بهشتی، وبلاگ‌نویسی که در زندان درگذشت، اظهار کرد: بازپرس پرونده تحقیقات خود را انجام داده و بزودی پس از اخذ آخرین دفاع از متهمان پرونده، کیفرخواست آنها صادر می‌شود.

جعفری دولت‌آبادی درباره پرونده فاضل لاریجانی نیز گفت: از آخرین متهم این پرونده تحقیقات انجام شد وبزودی این پرونده به سرانجام خواهد رسید.

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره پرونده شرکت صدرا نیز تصریح کرد: متهمان این پرونده هنوز در داخل کشور هستند و ما از پلیس می‌خواهیم تا برای دستگیری آنها همکاری بیشتری داشته باشد.

جعفری دولت‌آبادی گفت: تاکنون 600 نفر به عنوان شاکی در این پرونده حضور دارند، اما احتمال می‌رود تعداد شاکیان به 3000 نفر هم برسد.

دادستان تهران درباره پرونده متهمان ترور‌های هسته‌ای هم اظهار کرد: بیش از 20 نفر در این پرونده دستگیر شده‌اند و برای آنها کیفرخواست صادر شده که حدود 18 نفر از آنها در دادگاه محاکمه شده‌اند.

وی گفت: سال گذشته دستگاه‌های امنیتی با همکاری دادستانی تهران اقدام خوبی برای دستگیری جاسوسان دستگاه‌های خارجی انجام دادند و خوشبختانه امروز پرونده مبسوط و خوبی از این افراد تشکیل شده است.

فعالیت 18 هزار سایت، وبلاگ و صفحات اینترنتی در زمان انتخابات

دادستان عمومی و انقلاب تهران در سخنان خود در مراسم معارفه سرپرست دادسرای ناحیه 31 به فعالیت 18 هزار سایت، وبلاگ و صفحات اینترنتی در زمان برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: نگاهی به این آمار نشان می‌دهد که قدرت فضای مجازی به چه میزان تأثیرگذار است و می‌تواند مثبت هم باشد.

وی از ارسال یک میلیارد پیامک در روزهای آخر منتهی به انتخابات خبر داد و گفت: حضور مردم در انتخابات سال 92 مثال‌زدنی بود و این آمار نشان می‌دهد، تبلیغات از شکل محیطی به شکل مجازی تبدیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها