رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به کشته ‌شدن 42 هزار نفر در زلزله بم گفت: هر دو سال یک بار میزان کشته‌های تصادفات با میزان قربانیان زلزله بم برابری می‌کند.
کد خبر: ۵۷۷۸۰۰

به گزارش ایسنا، شجاعی در مراسم رونمایی از کتاب قربانیان حوادث رانندگی دهه 80 از نگاه آمار افزود: زلزله یک حادثه طبیعی و غیرقابل پیشگیری است، اما نکته قابل تامل آن است که تصادفات تا چند سال پیش هر دو سال یک بار به میزان زلزله‌ بم در جاده‌های کشور جان هموطنان‌مان را می‌گرفت.

وی با بیان این‌که در اردیبهشت و فروردین امسال شاهد کاهش 1.6 درصدی کشته‌های تصادفات بوده‌ایم، ابراز امیدواری کرد این روند کاهشی ادامه یابد.

شجاعی با بیان این‌که تدوین کتاب‌های آماری می‌تواند در برنامه‌ریزی صحیح به مسئولان کمک کند، تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های مرتبط و سازمان‌ها می‌توانند با استفاده از این آمارها نسبت به برنامه‌ریزی دقیق در حوزه‌های کاری خود اقدام کنند.

فوت 50 درصد مجروحان تصادفات در راه بیمارستان

به گزارش مهر، رئیس پلیس راهور ناجا نیز در ادامه این مراسم با بیان این‌که موضوع ترافیک موضوعی نیست که با شعار یا تلاش یک دستگاه حل شود و موضوعی بین‌بخشی است که چند مولفه در آن تاثیرگذار است، گفت: اردیبهشت امسال میزان تلفات رانندگی 8 درصد کاهش داشته است و باید این آمار مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا نسبت به برنامه‌ریزی در استان‌ها با توجه به میزان تلفات آنها اقدام شود.

سردار اسکندر مومنی افزود: براساس آمار نیمی از قربانیان در صحنه تصادف و نیمی دیگر بعد از صحنه جان خود را از دست می‌دهند و این در حالی است که اگر اورژانس و هلال‌احمر آماری را اعلام می‌کنند، مربوط به فعالیت خودشان بوده و آمار نهایی از سوی پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سوانح و تلفات رانندگی به حداقل ممکن برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها