شمارش 213 راس گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه

معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی از شمارش 213 راس گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه در راستای آمارگیری سالانه و در پی حمله نوعی مگس به این گونه با ارزش در استانهای جنوبی کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۷۷۷۰۶
شمارش 213 راس گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه

حمید رعنا قد پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار گیری و سرشمارس سالانه از جمعیت گوزنهای زرد ایرانی ساکن در جزیره اشک پارک ملی دریاچه ارومیه، افزود: با وجود تعداد قابل قبول این جانور با ارزش در این منطقه و ایجاد شرایط مناسب زیستی از طریق انتقال آب و علوفه مورد نیاز، گوزن زرد ایرانی که  یکی از گونه های خاص است که فقط در ایران زندگی می کند، امروز در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی از انتقال 100 راس گوزن زرد ایرانی در فاز اول به جنگلهای میر آباد سردشت خبر داد و اعلام کرد: باید بسترهای لازم برای انتقال این جانوران شامل انجام مطالعات، آموزش جوامع محلی به منظور فرهنگ سازی و فراهم ساختن امکانات و تجهیزات حفاظتی در این زمینه انجام گیرد تا به تدریج شاهد انتقال همه جمعیت موجود به این منطقه باشیم.

در حال حاضر جزیره اشک پارک ملی دریاچه ارومیه با 2200 هکتار دومین جزیره بزرگ از مجمع الجزایر پارک ملی دریاچه ارومیه بوده و به لحاظ ارزش های زیستگاهی وجنگال یکی از معدود زیستگاه های گوزن زرد ایرانی در کشور محسوب شده که برای نخستین بار در طی سالهای 56 تا 65 به تعداد 68 راس در جزیره اشک پارک ملی دریاچه ارومیه رهاسازی شدند.

پارک ملی دریاچه ارومیه شامل 102 جزیره  بزرگ و کوچک که مهمترین آنها جزیره کبودان یا قویون داغی به مساحت 3125 هکتار زیستگاه قوچ و میش ارمنی و جزیره اشک به مساحت 2570 هکتار زیستگاه اصلی گوزن زرد ایرانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها