خاک شویی زمین‌ها عامل شوری کارون

عامل مرگ گوزن زرد ایرانی در خوزستان مهار شد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیماری میاز عامل مرگ گوزن های زرد ایرانی در سایت کرخه در شمال خوزستان تحت کنترل در آمد و مهار شد.
کد خبر: ۵۷۷۸۲۰
عامل مرگ گوزن زرد ایرانی در خوزستان مهار شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدجواد محمدی زاده در حاشیه بازدید از سایت کرخه محل زیست گوزن زرد ایرانی در شمال خوزستان افزود: به دنبال بروز این بیماری در منطقه ، ماموران سازمان حفاظت محیط زیست وارد عمل شدند و به منظور مبارزه با این بیماری ستاد بحران تشکیل دادند.

وی زمان مطلع شدن ماموران سازمان حفاظت محیط زیست کشور از وجود ویروس میاز در سایت کرخه را 15 خرداد امسال عنوان کرد وگفت:این ستاد از بهترین حشره شناسان، دامپزشکان و جانور شناسان کشور تشکیل شد و به بررسی و کنترل این بیماری در گوزن های زرد پرداخت.

رییس سازمان محیط زیست کشور افزود: تلفات گوزن زرد ایرانی در سایت کرخه شوش نگران کننده بود ولی کشف بیماری بسرعت انجام شد و مبارزه جدی با این بیماری در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: تلفات زیر 40 راس بود و خوشبختانه در فاصله 15 تا 20 روز گذشته مدیریت شد.

محمدی زاده با اشاره به اینکه ویروس میاز بسیار خطرناک است و سرمایه دامی منطقه را تهدید می کند گفت: به منظور حصول اطمینان از مهار قطعی ویروس همچنان سرکشی از محل و بررسی منطقه ادامه دارد.

وی افزود: این بیماری در مناطق مختلف دنیا مانند آمریکا و چین و در چندین مقطع زمانی ، خسارات سنگینی به سرمایه های اقتصادی و دامی وارد کرده است.

خاک شویی زمین‌ها عامل شوری کارون

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست یکی از عوامل موثر شوری رودخانه کارون را خاک شویی زمین های اطراف این رودخانه عنوان کرد.

به گزارش مهر، محمدی زاده در منطقه حفاظت شده کرخه در خصوص علت شوری این روزهای رودخانه کارون گفت: علت اصلی این شوری، خاک شویی زمینهای اطراف به خصوص از سوی مزارع کشت برنج است که باعث انتقال نمک زمینها به بستر رودخانه می شود.

وی افزود: این موضوع بارها از سوی محیط زیست به صورت جدی پیگیری شده و برای افراد متخلف جریمه هایی صادر شده است ولی جلوگیری از موضوع یک عزم جدی استانی را می طلبد.

محمدی زاده در خصوص تاثیر سد گتوند در شوری آب رودخانه کارون نیز گفت: علت تاخیر اجرایی شدن سد گتوند در سالهای اخیر به علت مخالفت سازمان محیط زیست بود زیرا تبخیر آب بسیار بالا بود ولی با اجرای برخی سیاستها این کار تا حدودی کاهش یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها