پرداخت 200 میلیارد ریال از مطالبات چایکاران تا پایان هفته

رئیس سازمان چای کشور از پرداخت 200 میلیارد ریال از مطالبات چایکاران استان‌های گیلان و مازندران تا پایان هفته جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۷۷۶۹۳

علی محرر در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: تاکنون 55 هزار تن برگ سبز چای به ارزش 530 میلیارد ریال از کشاورزان چایکار استان‌های شمالی خریداری شده است.

وی ادامه داد: صد میلیارد ریال از مطالبات چایکاران به آنان پرداخت شده و 200 میلیارد ریال دیگر نیز تا پایان هفته جاری به حساب‌شان واریز می‌شود. به گفته رئیس سازمان چای کشور، از 55 هزار تن برگ سبز چای خریداری شده، 54 درصد درجه یک و بقیه درجه 2 بوده است.

محرر با اشاره به فعالیت حدود 180 کارخانه چای در استان‌های گیلان و مازندران و عمل‌آوری و تبدیل برگ سبز به چای خشک اضافه کرد: از اوایل اردیبهشت‌ماه تاکنون 11 هزار و 500 تن چای خشک در کارخانه‌های چایسازی تولید شده است. استان‌های گیلان و مازندران دارای 32 هزار هکتار باغ چای است و نزدیک به 60 هزار خانوار به امر چایکاری اشتغال دارند. کشاورزان چایکار در سه مرحله بهاره ، تابستانه و پاییزه برگ سبز چای برداشت می کنند. در فصل زراعی گذشته 110 هزار تن برگ سبز چای به ارزش 506 میلیارد ریال برداشت شد که از این مقدار 25 هزار تن چای خشک تولید شد.

با ابلاغ هیات وزیران، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در سال جاری 12 هزار ریال و درجه 2، 6500 ریال تعیین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها