حاجی عبداللهی، مجری برنامه «جشن رمضان»:

اختلافات دو مجری قدیمی به من ربطی ندارد

ویژه‌برنامه‌های شهر باران، ضیافت الهی، ماه عسل و جشن بندگی در ماه رمضان به ترتیب از شبکه‌های یک، دو، سه و تهران قبل و بعد از افطار پخش می‌شود.
کد خبر: ۵۷۷۲۱۹
«جشن بندگی» در «ماه عسل» تلویزیون

مخاطبان در این برنامه‌ها می‌توانند شاهد بخش‌های مختلف همچون گفت‌وگو با هنرمندان و ورزشکاران، مناجات، گزارش‌های مردمی، سفره افطار در شهرهای مختلف و سخن بزرگان باشند.

ارتباط مستقیم با حرم امام رضا(ع)

احسان ارغوانی، تهیه‌کننده برنامه شهر باران درباره این برنامه به جام‌جم گفت: شهر باران در 35 قسمت به صورت زنده از شبکه یک پخش می‌شود. 32 قسمت آن به مدت 75 دقیقه بعد از خبر ساعت 19 از شبکه یک پخش می‌شود. ما از امروز یعنی سه روز قبل از ماه رمضان به استقبال این ماه می‌رویم. بخش‌های اصلی برنامه از اول ماه رمضان آغاز می‌شود. برنامه در سه قسمت اول حال و هوای رمضان دارد و مردم را برای پیشواز ماه رمضان آماده می‌کند.وی افزود: دو ویژه‌برنامه هم برای عید فطر داریم که ساعت 19 و 30 دقیقه پخش می‌شود و تا 2.5 بامداد ادامه دارد. این برنامه دو مجری دارد که اکنون کریم خودسیانی انتخاب شده و مجری دیگری هم به برنامه اضافه خواهد شد.این تهیه‌کننده درباره انتخاب کریم خودسیانی که تاکنون تجربه اجرا نداشته، توضیح داد: خودسیانی سرپرست نویسندگان ویژه‌برنامه شهر باران است. ما از او تست اجرا گرفتیم و کارشناسان و مدیر شبکه یک تست اجرای او را دیدند و همه با اجرای او موافقت کردند، همه آنها معتقد هستند او توانایی اجرا را دارد.

با توجه به این‌ که خودسیانی محتوای برنامه را می‌نویسد، بنابراین اشراف زیادی به برنامه دارد.

ارغوانی با اشاره به بخش‌های ثابت برنامه گفت: بخش‌های ثابت برنامه از اول ماه رمضان شروع می‌شود. دستان خالی عنوان یکی از بخش‌های ثابت است. در این بخش هر شب با یکی از چهره‌های سرشناس فرهنگی، ورزشی و سیاسی گفت‌وگو خواهیم کرد. این بخش مجری ندارد و پرسش‌ها به گونه‌ای از مهمانان پرسیده شده که آنها درباره درونیات‌شان صحبت کنند.

وی افزود: از مهمانان این بخش می‌توانم به مجید مظفری، نفیسه روشن، مهران رجبی، یوسف کرمی، فاطمه دانشور عضو شورای شهر، واشقانی، شهرام عبدلی، افشین پیروانی، حمید استیلی، محمدرضا طالقانی و علی انصاریان اشاره کنم. دستان خالی جزو جذاب‌ترین بخش‌های این برنامه است و بینندگان می‌توانند شاهد گفت‌وگوی متفاوت در این بخش باشند.

این تهیه‌کننده با اشاره به بخش امام رضا(ع) در برنامه شهر باران گفت: در این بخش هر شب ساعت 20 ارتباط زنده با حرم امام رضا(ع) برقرار می‌کنیم. موسیقی خاصی هم برای این بخش تدارک دیده‌ایم. دلیل این‌ که ساعت 8 شب را انتخاب کردیم این بود که امام رضا(ع)، امام هشتم است.

ارغوانی درباره بخش مناجات هم گفت: بخش مناجات در قالب نمایش پخش می‌شود و عرفان میدان‌لو هر شب در قالب یکی از افراد جامعه همچون خلبان، رفتگر و... ظاهر ‌شده و مناجات از زبان آنها شنیده می‌شود. علی تابان گوینده متن این بخش است. میدان‌لو خودش همه این نقش‌ها را بازی کرده است.

این تهیه‌کننده ادامه داد: سفره ایرانی یکی دیگر از بخش‌های برنامه شهر باران است. در این بخش به ده شهر همچون مشهد، اصفهان، رشت و تبریز سفر کرده و گزارشی از سفره سنتی افطار این شهرها پخش می‌کنیم. برای هر یک از بخش‌های برنامه، موسیقی خاصی هم آماده کرده‌ایم.

ارغوانی درباره بخش طلاب برنامه شهر باران گفت: در این بخش سراغ طلبه‌هایی رفته‌ایم که معروف نیستند، اما آدم‌های خاصی هستند. هر شب بخش سخن بزرگان را هم داریم و مردم می‌توانند در این بخش به مدت دو دقیقه صحبت‌های بزرگان همچون آیت‌الله مجتبی تهرانی را بشنوند.

عکس ماه عسل

ضیافتی برای مشاهیر

محمدتقی فاضلی، تهیه‌کننده و کارگردان برنامه ماه رمضانی ضیافت الهی به جام‌جم گفت: این برنامه از اول ماه رمضان با هدف حمایت معنوی از بیماران ام‌اس هر شب ساعت 21 از شبکه دو پخش می‌شود.

این تهیه‌کننده با اشاره به حضور خوانندگان معروف در این برنامه افزود: خوانندگانی همچون محسن یگانه، محسن چاووشی، رضا صادقی، محمد علیزاده، قاسم افشار، مجید اخشابی، فریدون آسرایی، مانی رهنما، حامیف استاد قره‌باغی، علیرضا افتخاری، احسان خواجه‌امیری، چنگیز حبیبان، سیروان خسروی، فرهاد جواهرکلام، رحیم شهریاری، بهنام علمشاهی، افشین آذرهوش، امیر تاجیک، خشایار اعتمادی و پژمان میرا به برنامه ضیافت الهی می‌آیند و یک اجرای زنده هم خواهند داشت.

وی ادامه داد: در بخش مهمانان از بازیگران سریال خروس دعوت می‌کنیم. دیگر مهمانان این بخش مهتاب کرامتی، مهناز افشار، جواد رضویان، محسن تنابنده، علی صادقی، پژمان بازغی، کامبیز دیرباز، فتحعلی اویسی، مهدی‌ امینی‌خواه، سام درخشانی، بنفشه‌خواه، علیرضا خمسه، امیر جعفری، امین حیایی، حسن جوهرچی، بازیگران خنده ‌بازار، شهرام قائدی، بهنوش بختیاری، مریم خدارحمی، مرجانه گلچین و بهاره افشار هستند.

فاضلی با اشاره به مجریان برنامه گفت: شهرام شکیبا و فرهاد فخر مجریان برنامه هستند. فرناز علیپور اجرای بازارچه را به‌عهده دارد. یاسر گودرزی هم بخش دیدار با جانبازان را اجرا می‌کند. دیدار با جانبازان در قالب بخشی با نام مسافران سرزمین عشق به مدت 5 دقیقه پخش می‌شود. کارگردان تلویزیونی این برنامه هم زهره جهانی است.

امید در ماه عسل

محمد پیوندی، یکی از کارگردانان برنامه ماه عسل که در ماه رمضان از شبکه سه پخش می‌شود، درباره این برنامه به جام‌جم گفت: صندلی برنامه ماه عسل متعلق به تمام مردم است. به همین دلیل در این برنامه‌ به مستندات زندگی مردم می‌پردازیم.

وی ادامه داد: سعی کرده‌ایم ساختار برنامه ماه عسل را همچون سال‌های قبل حفظ کنیم. در این برنامه در دو بخش مهمان داریم؛ یعنی متناسب با هر سوژه از دو طیف متفاوت مهمان دعوت می‌کنیم. نخ تسبیح مهمانان موضوع برنامه است.

این کارگردان اشاره کرد: ما در برنامه‌ ماه عسل از یک زاویه جدید به موضوع‌هایی همچون روزی حلال و مهریه می‌پردازیم و مهمانان هم بر این اساس دعوت می‌شوند. علاوه بر آن به موضوعات مهم جامعه هم توجه می‌کنیم، اما پرداختن به این موضوعات باعث نمی‌شود به زندگی نگاه امیدوارانه نداشته باشیم. یعنی سوژه‌های تلخ و سیاه را روایت نمی‌کنیم.

پیوندی عنوان کرد: قبل از هر گفت‌وگو مستندهای تولید شده از زندگی مهمانان یا مرتبط با سوژه برنامه پخش می‌شود و بعد احسان علیخانی با مهمانان گفت‌وگو می‌کند. برای برنامه ماه عسل تحقیقات گسترده‌ای انجام دادیم. حدود 150 سوژه را بررسی کرده‌ایم تا موضوعات نهایی انتخاب شدند. مجری و تهیه‌کننده برنامه احسان علیخانی و پیمان قانع هم طراح دکور برنامه است.محمد مناجات، تهیه‌کننده ویژه‌برنامه جشن بندگی به جام‌جم گفت: این جنگ ترکیبی کاری از گروه فرهنگی و اجتماعی شبکه تهران است و هر شب ساعت 20 به مدت 40 دقیقه از این شبکه پخش می‌شود. این برنامه شامل بخش‌های تواشیح، شب شعر، گزارش مردمی، اجرای موسیقی پاپ و سنتی است.

وی افزود: این جنگ ترکیبی تولیدی است و در میدان امام حسین ضبط می‌شود. برنامه جشن بندگی با همکاری فرهنگسرای اندیشه با موضوعات فرهنگی، ادبی و اجتماعی تولید می‌شود.

فاطمه عودباشی ‌/ ‌گروه رادیو و تلویزیون

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
معصومه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
۰
۰
خیلی خوبه مجری برنامه ماه عسل دوباره به برنامه خودش برگشت : )
فرخ شرع الاسلامی ازاهواز
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
۰
۰
باسلامخدمت تمامی دست اندركاران برنامه ماه عسل لطفاامسال كمتر معلول شل وكور بیاوریدخواهش میكنم امسال بیشتر در رابطه طلاق واختلافهای خانوادگی بیشتر صحبت شود چون با وجود اینكه امار طلاق هم زیاد شده خیلی متشكریم
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
۰
۰
لطفا یه كم بیشتر از كریم خودسیانی بنویسید .
از بیوگرافی اش . اهل كجاست ؟ خانواده اش تا بیشتر بتونیم باهاش ارتباط برقرا كنیم
ممنون
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها