برخی تصور می‌کنند تصمیم‌های بزرگ، منجر به تنش می‌شود

احمدی‌نژاد: مردم به دنبال تصمیم‌های انقلابی هستند

رئیس‌جمهور با بیان این ‌که ملت ایران به دنبال تصمیم‌های انقلابی، آرمانی و بزرگ است، افزود: کسانی که نمی‌توانند چنین تصمیماتی بگیرند، ملت را باور نداشته و قبول ندارند.
کد خبر: ۵۷۷۰۳۳

به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد در سی‌امین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های کشور ادامه داد: اگر مجموعه تصمیم‌گیری در کنار، همراه و از درون ملت باشد، می‌تواند تصمیمات بزرگی بگیرد و این نوع نگاه که تصمیم‌های بزرگ ممکن است به تنش منجر شود، توهین به ملت و دوری از آرمان‌خواهی مردم است.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: معتقدم ملت همواره بهترین تصمیم‌ها را می‌گیرد و نظام جمهوری اسلامی متعلق به ملت است.

احمدی‌نژاد گفت: آموزش و پرورش باید به روزی بیندیشد که در آینده‌ای نزدیک محل متون و شیوه‌های اجرای برنامه‌های آن در اجرا مورد رجوع صاحب‌نظران دنیا قرار گیرد و این شدنی است و به جایی برسیم که نظام آموزش و پرورش دنیا از ما الگو بگیرند.

وی با تاکید بر این که آموزش و پرورش باید فرزندان این سرزمین را انسان‌هایی مومن، پاک، توانمند، صادق، کارآفرین و خلاق تربیت کند، ادامه داد: به توانایی‌های نظام آموزش و پرورش عمیقا ایمان دارم و هر روز که می‌گذرد بهتر و درخشان‌تر از گذشته خواهید بود.

تصمیمات بزرگ، با مشکلات داخلی بسیاری مواجه می‌شد

رئیس‌جمهور با بیان این که دولت‌های نهم و دهم در شرایط سخت، کارهای بزرگ و انقلابی انجام داد، گفت: هر‌تصمیم بزرگ و مهم دولت که به نفع انقلاب و کشور بود با مشکلات داخلی بسیاری مواجه می‌شد و باید از هفت‌خان عبور می‌کرد.

وی افزود: دولت‌های نهم و دهم از درون و بیرون تحت‌ فشارهای شدیدی بودند و فشارهای درونی کمتر از فشارهای بیرونی و تحریم‌ها نبود، اما در چنین شرایطی تصمیم‌های مهم و بزرگی به نفع انقلاب و کشور گرفته و اجرایی شد که یکی از آنها طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش بود.

احمدی‌نژاد با انتقاد از برخی نگاه‌ها به آموزش و پرورش گفت: در حالی که برخی دستگاه‌ها حتی اگر نباشند هیچ مشکلی در کشور ایجاد نمی‌شود، برای افزایش حقوق نیروهای خود و گسترده شدن تشکیلاتشان تصمیم می‌گیرند، اما وقتی می‌خواهیم بودجه فرهنگیان و آموزش و پرورش را افزایش دهیم به آن ایراد می‌گیرند.وی افزود: بیش از دو دهه است وقتی سخن از افزایش بودجه و حقوق فرهنگیان به میان می‌آید به بهانه این‌که خانواده آموزش و پرورش یک خانواده بسیار بزرگ است و بودجه کشور، ظرفیت این اقدام را ندارد از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: با وجود این مشکلات در دولت‌های نهم و دهم دیدیم که امکان برداشتن فاصله‌ها وجود دارد، البته نمی‌خواهم بگویم آنچه امروز برای جامعه فرهنگیان کشور انجام شده نقطه مطلوب است، اما فاصله‌ها برداشته شده و من آرزو می‌کنم این روند تا رسیدن به نقطه مثبت به نفع فرهنگیان ادامه یابد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این که اگر بخواهیم جامعه‌ای سعادتمند داشته باشیم باید به آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای شود، خاطرنشان کرد: اگر قرار است در نظام آموزشی ما تبعیض نباشد و عدالت آموزشی برقرار شود باید اول عدالت آموزشی بین دستگاه‌های آموزشی برقرار کرد تا این عدالت به بدنه اجتماعی جامعه تسری یابد.

رئیس‌جمهور گفت: همه دستگاه‌ها و نهادها باید پشتیبان و مقدمه این باشند که وزارت آموزش و پرورش بتواند وظایف خود را بخوبی انجام دهد.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: این نوع نگاه که آموزش و پرورش تامین‌کننده نیروی انسانی دیگر نهادهاست، شاید در نگاه اول درست باشد، اما همه ماموریت آموزش و پرورش تنها تربیت نیروی انسانی برای دیگر دستگاه‌ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر این‌چنین بود باید نام این وزارتخانه را آموزش نیروی انسانی یا آموزش مهارتی می‌گذاشتند، ولی نام آن آموزش و پرورش است و پرورش و تربیت نیروی انسانی سالم مهم‌ترین وظیفه این وزارتخانه است.

رئیس‌جمهور در نخستین جشنواره تجلیل از آثار و فعالان برتر حوزه جهانی شدن و نخبگان علمی و فرهنگی کشور گفت: امیدواریم با تلاش دانشمندان این سرزمین، انجمن‌های علمی و همه کسانی که دل در گرو سعادت و کمال انسان دارند، بتوانیم پرچم حقیقت انسان را بر بام جهان نصب کنیم.

احمدی‌نژاد با بیان این که تمام علوم در تبع دریافت و تعریف ما از انسان است، اظهار کرد: اگر تعریف درست و کاملی از انسان ارائه کنیم، اقتصاد، جامعه‌شناسی، ادبیات، صنعت، ریاضیات و تمامی علوم، معنا و مفهوم خود را می‌یابند.

رئیس‌جمهور در این جشنواره از 24 نخبه برتر و ده نفر شایسته قدردانی در حوزه جهانی شدن تجلیل کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها