ویشکا آسایش، امیر اسفندیاری، بهرام عظیمی و...

معرفی هیات انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان

حضور ‌43 کشور جهان در‌ جشنواره فیلم کودک

باوجود این‌که هنوز میزبان قطعی و نهایی بیست‌و‌هفتمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان مشخص نشده است، اما روند اجرایی آن آغاز شده است و از روز گذشته هیات انتخاب بخش بین‌الملل این جشنواره کار رسمی خود را برای انتخاب آثار برگزیده از میان فیلم‌های رسیده 43 کشور جهان آغاز کرد.
کد خبر: ۵۷۶۴۷۱
حضور ‌43 کشور جهان در‌ جشنواره فیلم کودک

به گزارش جام‌جم، هیات انتخاب بخش بین‌الملل بیست‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان را ابراهیم فروزش (فیلمساز)، بهرام عظیمی (کارگردان انیمیشن)، ویشکا آسایش (بازیگر)، امیر اسفندیاری (مدیر امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی) و محمدحسین نیرومند (کاریکاتوریست و کارشناس انیمیشن) تشکیل می‌دهند.

جعفر گودرزی، مدیر اجرایی بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در این خصوص گفت: ما برای این دوره 245 فیلم از سراسر جهان را برای حضور در بیست‌و‌هفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان شناسایی و از سازندگان آنها برای شرکت در این رویداد بزرگ دعوت کردیم.

43 کشور جهان برای حضور در این دوره از جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند که از میان آنها می‌توان به کشورهایی چون لهستان، هند، فنلاند، مجارستان، رومانی، ترکیه، ژاپن و ایتالیا اشاره کرد.

مدیر اجرایی جشنواره بیست‌و‌هفتم فیلم کودک و نوجوان در همین ارتباط افزود: از میان تعداد فیلم‌های دعوت شده تاکنون 97 اثر به طور کامل به دست ما رسیده است و 40 فیلم هم بزودی به این فهرست اضافه خواهد شد. با این حال از روز گذشته هیات انتخاب بخش بین‌الملل این دوره کار بررسی و انتخاب آثار را از میان فیلم‌های رسیده در محل باغ فردوس آغاز کرد. فیلم‌های رسیده در چهار بخش بلند داستانی، کوتاه، انیمیشن بلند و انیمیشن کوتاه مورد بررسی و گزینش قرار می‌گیرد.

گودرزی زمان پایان دریافت آثار بخش بین‌الملل را پانزدهم تیرماه دانست و پیش‌بینی کرد که بازبینی و بررسی آثار رسیده بیش از دو هفته به طول بینجامد. وی تخمین تعداد آثار پذیرفته شده بخش‌های مختلف مسابقه را کار دشواری خواند و گفت تنظیم جدول نهایی فیلم‌ها منوط به بررسی و نظر کارشناسانه هیات انتخاب است.

مدیر اجرایی جشنواره درباره ملاک و معیارهای گزینش آثار نیز توضیح داد: مهم‌ترین بحث امسال جشنواره دفاع از حقوق کودکان بویژه بچه‌های درگیر جنگ است که هیچ نقشی در آن ندارند. این درحقیقت شعار بین‌المللی جشنواره فیلم کودک و نوجوان است. توجه به مسائل تربیتی و آموزشی قطعا مورد نظر هیات انتخاب و هیات داوری ما در بخش‌های مختلف خواهد بود.

وی درخصوص بررسی آثار بخش ملی هم گفت: چون آخرین مهلت دریافت آثار این بخش بیستم شهریورماه اعلام شده، هیات انتخاب هم نزدیک به همان تاریخ معرفی می‌شود و کار خود را شروع خواهد کرد. ضمن این‌که تا این لحظه استقبال بسیار خوبی از این مهم‌ترین بخش جشنواره یعنی مسابقه سینمای ایران به عمل آمده است. ولی آنچه که مسلم است ما بین 15 تا 20 فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران خواهیم داشت.

جعفر گودرزی درباره میزبان قطعی جشنواره بیست‌و‌هفتم بیان کرد: طی جلساتی که با دوستان اصفهانی داشتیم، قول مساعد دادند که مسائل و مشکلات حل شود. تمایل قلبی خود ما هم این است که جشنواره در شهر اصفهان برگزار شود. مگر این‌که مسائلی پیش بیاید که در آن صورت به فکر گزینه دیگری برای میزبانی خواهیم بود. وی درخصوص برگزاری همزمان جشنواره در استان‌های دیگر نیز گفت: خوشبختانه امسال هم تقاضای فراوانی از استان‌های مختلف به دست ما رسیده تا جشنواره را به صورت همزمان در مراکز خود برگزار کنند. استان‌های گلستان، یزد، گیلان و فارس از استان‌هایی هستند که تاکنون برای میزبانی همزمان جشنواره فیلم کودک و نوجوان اعلام آمادگی کرده‌اند.

گودرزی در پایان به برگزاری سومین سال متوالی مسابقه فیلمنامه‌نویسی در جشنواره فیلم کودک اشاره کرد و افزود: دبیری این دوره مسابقه فیلمنامه‌نویسی به عهده وحید نیکخواه آزاد است و تاکنون استقبال خوبی از این بخش صورت گرفته است. بیست‌و‌هفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه برگزار می‌شود.

علی رستگار -‌‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها