خوب به اطراف نگاه کنید، اینجا خانه شماست؛ جایی که باید در آن عشق بورزید و به آرامش برسید؛ جایی که باید در آن درس بخوانید، برای کارهایتان فکر کنید، مهمانی بدهید، حرف بزنید، گاهی غمگین شوید، گاهی (البته امیدواریم بیشتر مواقع) بخندید و شاد باشید، اینجا جایی است که شما و همسرتان زندگی می کنید. مهم‌ترین جای دنیاست، اگر قدرش را بدانید.
کد خبر: ۵۷۶۱۸۲

اما این چاردیواری کوچک، قواعد و ضوابطی دارد که اگر رعایت نشود، یا تبدیل به جهنمی سوزان می‌شود یا کوه یخی دلسردکننده.

 

قوانین و ضوابط خانه شما با هیچ خانه‌ای در هیچ کجای دنیا یکسان نیست، این را به خاطر داشته باشید زیرا همان طور که شما و همسرتان هر کدام منحصر به فرد هستید، رابطه و زندگی مشترک شما هم یک اتفاق تکرار نشدنی است؛ پس سعی نکنید که از روی زندگی خواهرتان، دوستتان یا پیشنهادهای مادرتان زندگی کنید. البته درس گرفتن از خطاهای دیگران و یاد گرفتن خوبی ها و سرمشق قرار دادن نقاط مثبت زندگی‌شان یکی از کارهایی است که برای موفقیت در کل زندگی و نه تنها زندگی زناشویی لازم است. همین طور مشاوره با آدم‌های دانا و کاردان، می تواند احتمال تصمیم‌گیری صحیح را چند برابر کند اما این به آن معنی نیست که شما فکر کنید اگر خواهرتان به تمام دخل و خرج خانه نظارت دارد و کل درآمد همسرش را مدیریت می کند، شما نیز چنین کاری را باید در منزل خود انجام دهید.ممکن است همسر شما مایل باشد مسائل مالی خانه را خودش به دست بگیرد.

مثال این تفاوت‌های رفتاری بسیار است. من مردی را می‌شناختم که وقتی به خانه می‌آمد و متوجه می‌شد که همسرش مبلمان را تغییر داده است، از این‌که مجبور نبوده همراه او مغازه‌ها را بگردد، خوشحال می‌شد و تنها مقداری پول برای تغییرات لازم به همسرش می داد اما مرد دیگری را می شناختم که اصرار داشت برای خرید تمام وسایل خانه باید با همسرش همراه باشد و نظر دهد. نمی‌شود زندگی‌ها را از روی یک سرمشق نوشت، قواعد کلی مثل صداقت، احترام، محبت، گفت‌وگوی فعال، درک شرایط طرف مقابل و گذشت چیزهایی است که همیشه و در همه جای دنیا برای زندگی مشترک عاشقانه لازم است، بحث ما سر موضوعات کلی نیست بلکه مصداق‌هایی که در زندگی شما اتفاق می‌افتد، تنها متعلق به زندگی شماست، پس باید به روش خودتان با آن کنار بیایید.

بهتر است قوانین و ضوابط مشخصی برای زندگی خانوادگی‌تان وضع کنید؛ قوانینی که با هم آن را بنویسید و مخصوص زندگی شما باشد. وقتی شما و همسرتان برای نحوه زندگی زناشویی‌تان تصمیم می‌گیرید، طبق اخلاق و عقاید هر دو نفر این کار را می‌کنید، پس قابل اجرا خواهد بود. همسر شما برایش بسیار مهم است که در خانه مدام با تلفن حرف نزنید، شما دوست ندارید وقتی همسرتان مسابقه فوتبال نگاه می‌کند صدای تلویزیون، زیاد باشد. یا حتی مسائلی جزئی‌تر، مثل این‌که شما یا همسرتان از این‌که کنترل تلویزیون وسط اتاق روی زمین باشد، بدتان می‌آید و دوست دارید همیشه جای مشخصی آن را بگذارید.همه ما مسائلی را دوست داریم یا برعکس. مسائلی که در نگاه اول خیلی مهم به نظر نمی‌رسند اما وقتی کنار هم جمع شوند، سبک زندگی معمول ما را می سازند. وقتی صحبت از زندگی مشترک می‌شود یعنی سبک زندگی مشترک! البته قرار نیست شما و همسرتان کپی برابر اصل یکدیگر شوید اما زیر یک سقف باید به قوانین و حساسیت‌های هم احترام بگذارید و شرایطی ایجاد کنید که باعث آرامش‌تان شود. در این صورت، فضای کافی برای رسیدن به تفاهم را پیدا خواهید کرد.

>> چاردیواری/ ندا داوودی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها