علت اصلی مرگ گوزن‌های زرد

معاون طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اظهار بی اطلاعی از آخرین وضعیت گوزن‌های زرد خوزستان گفت: کم آب شدن تالاب هورالعظیم که به علت عدم پرداخت حق آبه آن است، موجب مرگ تعداد زیادی از گوزن‌های زرد در استان خوزستان شده است.
کد خبر: ۵۷۶۰۵۲
علت اصلی مرگ گوزن‌های زرد

احمد علی کیخا روز سه شنبه در حاشیه هم اندیشی مسوولان سازمان محیط زیست با بخش خصوصی با موضوع شکار پایدار در جمع خبرنگاران افزود: آخرین آمارها نشان می‌دهد ۳۱ راس گوزن زرد براثر کم شدن آب تالاب و حمله مگس میاز تلف شدند.

وی اظهارداشت: گوزن‌های زرد در این فصل بدنشان را در روخانه و آب تالاب می‌شویند و با گل مالی کردن خود هر گونه کنه یا زخمی در بدنشان را از بین می‌برند اما با کم آب شدن و در برخی بخش‌ها با خشک شدن تالاب هورالعظیم، گوزن‌ها جایی برای گل مالی بدنشان ندارند. این در حالی است که در اردیبهشت ماه با توجه به حجم زیاد بارندگی در منطقه جمعیت مگس میاز زیاد شده است و از آنجا که این حشرات حساسیت خاصی به رنگ زرد دارند، گوزن‌های زرد را هدف حمله قرار داده‌اند.

به گفته کیخا،  در همان ساعات اولیه حمله مگس ها، تحقیقات و کمک رسانی به این گوزن‌ها آغاز شد.زنده گیری و کندن مگس‌ها از بدن حیوانات یکی از این روش هاست که در حال انجام است اما با توجه به گریز پا بودن این حیوان و انبوهی پوشش گیاهی در منطقه زندگی گوزن‌ها در خوزستان، زنده گیری آنها با مشکل همراه است اما این روش همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها