ماشین‌آلات «معدنی» دست‌دوم مجوز ورود می‌گیرند

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که تا دو هفته آینده مشکل تامین ماشین‌آلات معدنی حل می‌شود، گفت: سعی کردیم برای حل این مشکل از تشریفات اداری کاسته شود و ماشین‌آلات حداقل تا ده سال ساخت و دست دوم نیز اجازه ورود به کشور را داشته باشد.
کد خبر: ۵۷۴۶۵۰
ماشین‌آلات «معدنی» دست‌دوم مجوز ورود می‌گیرند

به گزارش ایسنا، وجیه الله جعفری با بیان این‌که تغییر سریع قوانین مربوط به واردات تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی و در نتیجه ارائه مشوق‌ها و معافیت‌ها همچون قوانین مربوط به خطوط تولید صنایع، موجب می‌شود تا سرمایه‌گذاران بخش معدن، از فرصت‌ها به طور مطلوب بهره ببرند، گفت: قوانین فعلی ورود ماشین‌آلات معدنی، چالش معدن محسوب می‌شد و ما این مشکل را برای توسعه روزافزون بخش معدن تا دو هفته آینده برطرف خواهیم کرد.

وی درباره این‌که در گذشته موضوع به مزایده گذاشتن اکتشاف معادن مطرح شده بود، گفت: یکی از بحث‌ها بعد از تشکیل کارگروه توسعه بخش معدن این بود که از توان بخش خصوصی در اکتشاف بیشتر استفاده کنیم، بنابراین تصمیم گرفتیم در ابتدای سال 1392 پهنه‌هایی را برای اکتشاف مطرح کنیم که این پهنه‌ها از طریق بخش خصوصی اکتشاف شود. هم‌اکنون پهنه‌بندی در بیشتر استان‌ها شروع شده و تا دهم تیرماه به پایان می‌رسد.

جعفری با اشاره به اختصاص تسهیلات ریالی و ارزی به طرح‌های معدنی استانی گفت: یکی از این مصوبات، موضوع در اختیار گذاشتن تسهیلات مالی از محل صندوق توسعه ملی بخصوص تسهیلات ریالی به این بخش بود که در بخش ریالی تاکنون حدود 2000 میلیارد تومان مصوبه داده شده است.

وی افزود: این تسهیلات برای تخصیص ریال به بخش اکتشاف، استخراج، فرآوری، تجهیز، نوسازی و بهره‌برداری استفاده می‌شود. در بخش ارزی هم محدودیتی نداریم و اگر بتوانیم در صنایع معدنی از آن استفاده می‌کنیم.

newsQrCode
برچسب ها: معدنی ماشین آلات
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها