هشدار درباره موج جدید سرطان‌های ناشی از ریزگردها

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به کاهش بودجه گرد و غبار، درباره موج جدید سرطان ناشی از ریزگردها هشدار داد.
کد خبر: ۵۷۴۲۹۶
هشدار درباره موج جدید سرطان‌های ناشی از ریزگردها

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با مهر، درباره کاهش میزان بودجه مقابله با گرد و غبار در امسال گفت: امسال 55 میلیارد تومان به منظور مقابله با حل این بحران در نظر گرفته شد که البته این میزان نسبت به سال‌های گذشته کمتر است؛ بنابراین با توجه به این‌که موضوع ریزگردها به معضلی فراگیر در بسیاری از استان‌های کشور تبدیل شده و سلامت مردم را به خطر انداخته است، مسئولان باید توجه بیشتری به آن داشته باشند.

وی با بیان این‌که اقداماتی که برای حل این معضل زیست محیطی صورت گرفته کافی نیست، افزود: متاسفانه برنامه مدونی از سوی سازمان‌های مسئول و مدیران مربوط ارائه نشده است. هر چند امسال برای این موضوع اعتباری در نظر گرفته شد، اما تنها اختصاص بودجه کافی نیست و باید برنامه و هدف مشخصی را داشت.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: با توجه به این‌که امسال 55 میلیارد تومان برای موضوع گرد و غبار در نظر گرفته شده است؛ بنابراین دولت هرچه سریع‌تر باید بودجه را منعکس کند و این اعتبار تخصیص یابد.

پیرموذن با اشاره به خطر ریزگردها و تهدید سلامت مردم تصریح کرد: متاسفانه موج جدید سرطان‌های ناشی از ریزگردها در راه است و سلامت مردم با وجود این معضل به خطر افتاده است؛ بنابراین باید اعتبار مورد نیاز هرچه سریعتر در اختیار سازمان محیط زیست قرار گیرد.

پیرموذن تاکید کرد: مبلغی که امسال تخصیص می‌یابد، صرف هزینه‌های مقابله با ریزگردها و تجهیز دستگاه‌های هواشناسی خواهد شد و این‌گونه نخواهد بود که صرف امور دیگر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها