در روزهای اخیر بحران های امنیتی با محوریت منطقه صیدا لبنان را فراگرفته است. بحرانی که محور آن را گروهی موسوم به احمد الاسیر تشکیل می دهد.
کد خبر: ۵۷۳۸۵۱
فتنه در لبنان

این گروه که وابستگی آن به القاعده و حمایت های کشورهای قطر و عربستان و دولتهای غربی و صهیونیستی از آن برای همگان آشکار است در حالی فتنه انگیزی در لبنان را در پیش گرفته که بررسی ریشه‌ای تحرکات این گروه از حقایقی فراتر از بحران سازی در لبنان حکایت دارد.

تحرکات این گروه‌ در حالی صورت گرفته است که در مواضع آنها و حامیان خارجی آنها دو نکته مهم قابل مشاهده است.

اولاً آنها ادعا دارند که رویکرد آنها به اقدامات مسلحانه به دلیل مسلح بودن حزب الله است. به عبارتی آنها خود را گروهی می دانند که با الگو گیری از حزب الله تشکیل شده‌اند و به نوعی حزب الله و مقاومت را بهانه‌ای برای تسلیح خود قرار داده‌اند.

دوماً انتقام گیری از حضور حزب الله در سوریه را دلیل فعالیت‌های خود علیه مردم و ارتش لبنان عنوان کرده‌اند. به عبارتی آنها با ادعای خون خواهی از همقطارانشان که توسط حزب الله در سوریه از صحنه روزگار حذف شده‌اند بهانه کرده‌اند تا آشوب گری در لبنان را توجیه کنند.

مجموع این فرآیند یک اصل را در پی دارد  و آن اینکه دشمنان مقاومت برآنند تا فتنه‌ای سراسری را علیه حزب الله به راه اندازند که بر اساس آن چند خواسته به صورت همزمان پیگیری می‌شود.

نخست آنکه دشمنان مقاومت با ادعای لزوم پایان حضور همه شبه نظامی‌ها در لبنان باردیگر خواستار خلع سلاح حزب الله می‌شوند در حالی که این حقیقت را پنهان می سازند که حزب الله گروهی شبه نظامی نیست بلکه برآمده از مردم لبنان برای دفاع از کشورشان در برابر دشمن صهیونیستی است.

دوم آنکه دشمنان حزب الله تلاش دارند تا با متهم سازی حزب الله به عنوان عامل بحران های کنونی لبنان و حضور تروریست‌ها در این کشور از یک سو مردم و ارتش لبنان را در برابر حزب الله قرار دهند و در اصل هدف آنها متزلزل ساختن مثلث استراتژیک لبنان شامل ارتش، مردم و سلاح حزب الله است.

از سوی دیگر با ایجاد فشار داخلی بر حزب الله به بهانه پایان یافتن تحرکات احمد الاسیر، خروج حزب الله از سوریه را رقم زنند تا تروریست‌ها تحت حمایت‌های دشمنان مقاومت بتوانند آزادانه به کشتار مردم سوریه و در نهایت گسترش دامنه این کشتارها به همه منطقه بپردازند.

با توجه به آنچه ذکر شد می توان گفت که ناآرامی‌ها صیدا در کنار مردم و ارتش سوریه ، حزب الله لبنان را هدف گرفته است و عاملان آن تلاش دارند تا از گروه‌های تروریستی تحت حمایت احمد الاسیر برای نابودسازی حزب الله و در نهایت مقاومت بهره برداری نمایند.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها