مشاعره طنز، تابستان شبکه آموزش را گرم تر می کند

شبکه آموزش برای فصل تابستان و ماه رمضان، برنامه‌هایی همچون مشاعره طنز، مشاعره رمضانی و مدرسه اردوگاهی را تدارک دیده و دیگر برنامه‌های این شبکه از جمله گل‌آموز، صبحی دیگر، دوربین هفت، مشق عشق، مشاور، برخط، فرصت برابر، صعود، رادیو هفت و دستان با تغییر محتوا و ساختار پخش می‌شود.
کد خبر: ۵۷۲۸۱۳
مشاعره طنز، تابستان شبکه آموزش را گرم تر می کند

به گزارش جام‌جم، شبکه آموزش برنامه «مشاعره طنز» را به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی و با اجرای رضا رفیع در 30 قسمت 12 دقیقه‌ای تولید می‌کند. برنامه «مشاعره رمضانی» هم در 15 قسمت در ماه مبارک رمضان از این شبکه پخش می‌شود.

سری جدید برنامه «گل‌آموز» با حضور کودکان از نیمه شعبان با تغییرات زیادی پخش می‌شود. این برنامه در ایام تابستان با هدف افزایش مهارت‌ بچه‌های دبستانی در زمینه‌های ادبیات، آشپزی، بازی‌های خانگی، بازی با ریاضی، آشنایی با حیوانات، کاردستی و نقاشی به نمایش درمی‌آید.

برنامه صبحگاهی «صبحی دیگر» در ایام تابستان بابخش‌های شاد و مفرح برای خانواده‌های ایرانی به همراه کارشناسان و مهمانان ویژه از شبکه آموزش پخش می‌شود. این برنامه شامل بخش‌هایی همچون اوقات فراغت بچه‌ها و خانواده‌ها، سفر، معرفی نقاط دیدنی کشور و ایمنی در سفر و... است.

برنامه گزارشی «دوربین هفت» هم سراغ موضوعاتی همچون اوقات فراغت، سفر، آداب سفر و ایمنی سفر و... می‌رود. این برنامه در قالب گفت‌وگو با مردم و کارشناسان، آموزه‌های لازم را به مخاطبان می‌دهد. این برنامه پنج نوبت در روز پخش می‌شود.

برنامه «فرصت برابر» برای داوطلبان کنکور کارشناسی پخش می‌شود. در این ویژه‌برنامه مباحث کلیدی و تست‌زنی، آرامش روحی، کنترل استرس و تغذیه داوطلبان با حضور کارشناس و روان‌شناس به مخاطبان ارائه می‌شود.

برنامه «باز باران» در ایام تابستان با نام «مدرسه اردوگاهی باز باران» در قالب بخش‌های متنوع به اوقات فراغت و اردوهای دانش‌آموزی می‌پردازد. این برنامه با بخش آموزش مهارت‌های اردویی پخش می‌شود. کانون‌های فرهنگی آموزش که در فصل تابستان برنامه‌های ویژه آموزشی ـ تفریحی دارد، در بخش‌های مختلف این برنامه معرفی می‌شود. مسائل تربیتی و پرورشی مانند آیین‌دوستیابی از دیگر بخش‌های این برنامه است.

سری جدید برنامه «صعود» به تهیه‌کنندگی کیوان مدنی برای داوطلبان کارشناسی ارشد پخش می‌شود. گزارش‌های ویژه، مسابقات تلفنی و ارتباط مخاطبان باکارشناسان بخش‌های این برنامه را تشکیل می‌دهد.

برنامه جدید «سبک زندگی» در فصل تابستان به تهیه‌کنندگی مجید قره‌گوزلو به آموزش الکترونیک و سبک زندگی سالم می‌پردازد. این برنامه سه روز در هفته پخش می‌شود.

برنامه تخصصی آی‌تی «برخط» با تغییرات جدید و اضافه شدن بخش‌های جدید، تغییر در دکور برنامه و گرافیک از اوایل فصل تابستان با حضور کارشناسان با رویکرد آموزشی در جدول پخش شبکه آموزش گنجانده شده است.

برنامه «مشق عشق» با محوریت مسائل مختلف روان‌شناسی در زمینه خانواده و پیرامون سبک زندگی باهدف استحکام خانواده‌ها بویژه زوج‌های جوان با حضور کارشناس و روان‌شناس پخش می‌شود. بخش «ادبیات عشق» به مدت چهار دقیقه با حضور اسماعیل آذر با موضوع داستان‌های عاشقانه برای علاقه‌مندان در نظرگرفته شده است.

«انشای عشق» عنوان بخش دیگر این برنامه است که نامه‌های عاشقانه بین دو زوج به مدت دو دقیقه همراه عکس، گفتار متن و گرافیک پخش می‌‌شود. بخش‌ «آیین ازدواج‌« آیین، سنت و رسوم شهرهای مختلف کشور را بررسی می‌کند.

مجله تصویری «مشاور» با موضوع مشاوره در زمینه‌های مختلف پزشکی، اجتماعی، تربیتی، حقوقی و روان‌شناسی سعی دارد موضوعات مربوط به فصل تابستان را به مخاطبان منتقل کند.

برنامه «دکتر سلام» نیز در فصل تابستان در بخش‌های کوتاه سه، چهار دقیقه‌ای موضوع سبک زندگی و پزشک خانواده را بررسی می‌کند. در ماه رمضان، سفره سالم در ماه‌رمضان موضوع برنامه «دکتر سلام» خواهد بود.

برنامه شبانگاهی «رادیو هفت» با بخش‌های ویژه و خوانش قطعات ادبی با حضور هنرمندان و چهره‌های مطرح و گفت‌وگوهای شبانه تابستانه از شبکه آموزش پخش می‌شود.

برنامه تخصصی موسیقی «دستان» بخش‌های جدیدی را برای تابستان در نظر گرفته است. کارگاه آواز، دیدار با یک پیشکسوت حوزه موسیقی، سیری در موسیقی گل‌ها، آواز در موسیقی ایرانی، اقتصاد موسیقی و سیری در گروه‌های مطرح موسیقی کشور از بخش‌های جدید این برنامه است.

شبکه آموزش در فصل تابستان و ماه رمضان مستندهای جذاب آموزشی، فیلم و سریال‌های مناسب این فصل را هم پخش می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها