غرضی در شبکه 3 سیما:

اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی منوط به کاهش تورم است

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر قرار است اصل ۴۴ قانون اساسی درست اجرا شود، باید تورم کاهش یابد.
کد خبر: ۵۷۰۰۵۱
اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی منوط به کاهش تورم است

سیدمحمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در برنامه «به انتخاب شما» در شبکه سه سیما در رابطه با اجرای خصوصی‌سازی در کشور گفت: اجرای خصوصی‌سازی منوط به کاهش تورم است و این اصل بسیار مهم و مترقی با انواع برخورد در کشورها روبه‌رو می‌شود به طوری که در کشور آلمان در شرایط تورم زیر 1درصد بر وضعیت اقتصادی تثبیت شده به اجرا می‌رسد و در کشور ما شرایط مناسبی برای اجرای این قانون فراهم نشده است.

وی افزود: زمانی که مزایده‌ای را اجرا می‌کنیم شرط نمی‌گذاریم که فرد خریدار از بانک پول نگیرد و از مایملک شخصی در مزایده شرکت کند به همین دلیل عده‌ای سفته‌باز در مزایده‌ها موفق می‌شوند.

غرضی ادامه داد: در حال حاضر نیز مزایده‌ها به شکل بورس درآمده‌اند و فقط سفته‌بازی است در صورتی که اگر قرار است اصل 44 درست انجام شود باید تورم کاهش یابد زیرا با تورم سنگین کار به نتیجه نمی‌رسد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه خطاب به جوانان کشور گفت: ما حکومت را در شکل سخت‌افزاری آماده جوانان کردیم و حالا جوانان باید کار نرم‌افزاری انجام دهند، دوره‌های سخت انقلاب که تعداد ما برای اجرای برنامه‌ها کم بود، گذشت و امروز کشور مملو از نیروهای وسیع جوانی است که تحول را در جامعه رخ می‌دهند.

غرضی در رابطه با چگونگی تعامل بین قوا تصریح کرد: من 20 سال در این کشور وزیر و وکیل بودم و اگر توفیقی بوده است در تعامل بین قوا و تعامل با مردم رخ داده است.

وی افزود: من هرگز در مجلس با رأی اعتماد منفی روبه‌رو نشدم و این مسئله سبب اقتدار من در اداره وزارتخانه‌ها شده بود.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: تعامل از تفاعل است و من هم با مردم و هم قوا تعامل کافی داشته‌ام و حتی سبب شدم چیزهایی که در کشور موجود نبود به وجود بیاید.

وی با اشاره به ایجاد تشکیلات وسیع نظام مهندسی کشور گفت: در غرب آسیا کشوری نیست که سازمان نظام مهندسی با این تعداد عضو داشته باشند و من این قانون را برای این سازمان طوری تنظیم کردم که تمام مهندسان صاحب رأی باشند و بین تهران و شهرهای دیگر نیز تفاوتی نباشد.

غرضی در رابطه با اختلاف‌نظرها بین افراد مختلف در دولت گفت: در نظام اسلامی هرکس بتواند اجماع ایجاد کند بسیار قوی است و براساس فقه اسلامی موفق می‌شود ولی اگر بخواهد با ادعای ریاست انتظار تبعیت داشته باشد موفق نمی‌شود.

وی اجماع را یکی از مزایای مردم‌سالاری برشمرد و عنوان کرد: وقتی اجماع وجود داشته باشد چپ و راست در یک راستا حرکت می‌کنند و در نظام اسلامی نیز اصل بر اجماع است و اختلاف وجود ندارد و من تا زمانی که اجماع حاصل نشود کاری را آغاز نمی‌کنم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما مأمور ادراه کشوریم یعنی باید منافع مردم را حفظ و زندگی آنها را تأمین کنیم. کسی که با رأی ملت بر سر کار آمده است باید رأی ملت را در تمام موارد در نظر بگیرد و اختلاف‌نظر نباید سبب دگرگونی منافع ملت شود.

غرضی در رابطه با بنگاه‌های زودبازده گفت: سرمایه باید به سمت تخصص برود زیرا هیچ‌چیز به جز تخصص زودبازده نیست.

وی افزود: وقتی سرمایه بین کسانی که تخصص ندارند توزیع می‌شود برنامه موفقیت‌آمیز و زودبازده نیست، امکان به نتیجه رسیدن کارها با یک گروه به شکلی انجام می‌شود که تعریف مشخصی داشته باشد و اگر بنگاه‌های زودبازده تبدیل به تورم شد به این دلیل بود که تعریف مشخصی نداشت.

غرضی ادامه داد: زمانی که پول بدون کار در جامعه تزریق شود تورم ایجاد می‌شود و در این مورد که بنگاه‌های زودبازده موفق نشدند دلم برای جوانانی می‌سوزد که این پول را در اختیار داشتند ولی توان تولید در آنها احراز نشد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها