با حمید ابراهیمی‌بازیگر باسابقه تلویزیون و تئاتر

سرم برای نقش‌های چند لایه درد می‌کند

«حمید ابراهیمی» : کلاه داریوش پیشنهاد خودم بود

کد خبر: ۵۶۹۹۶۲
«حمید ابراهیمی» : کلاه داریوش پیشنهاد خودم بود

گفت و گوی مان با گله از اهالی رسانه و مطبوعات آغاز شد. «ابراهیمی» در ابتدا از انعکاس نیافتن خبر دریافت جایزه فیلم تلویزیونی «تعبیرخواب» از جشنواره فیلم «مسکو» گله کرد. او از بازیگران توانای سینما، تئاتر و تلویزیون است. البته اگر مروری بر کارنامه هنری اش داشته باشید، تعداد نقش های متفاوتی که در تلویزیون بازی کرده بسیار است که می توان به بازی های خوب و البته متفاوتش در سریال های صاحبدلان، مثل هیچ کس، گاوصندوق و یه تیکه زمین اشاره کرد. «حمید ابراهیمی» این روزها با سریال «هوش سیاه 2» در نقش شخصیتی به نام داریوش میهمان قاب شیشه ای است، سریالی که به جرایم رایانه ای و سایبری می پردازد.با توجه به استقبال بینندگان از این سریال، گفت وگویی با وی داشتیم که می خوانید.

* آقای «ابراهیمی» این روزها مشغول چه کاری هستید؟

برای بازی در یک سریال که اکنون در مرحله پیش تولید است صحبت هایی شده است ولی تا زمانی که حضور من قطعی شود بیشتر از این نمی توانم درباره آن اطلاعات بدهم. فیلم تلویزیونی «خانه پدرم» به کارگردانی «کامران قدکچیان» را در نوبت پخش دارم که من و زنده یاد «عسل بدیعی» در آن بازی کردیم و قرار است پخش شود اما زمان پخشش را نمی دانم. قبل از صحبت درباره بازی ام در سریال «هوش سیاه2» می خواهم از خبرنگاران و اهالی مطبوعات و رسانه ها گله کنم. من و شهاب حسینی برای بازی در فیلم تلویزیونی «تعبیرخواب» از جشنواره فیلم مسکو دیپلم افتخار بهترین بازیگران را کسب کردیم که این جشنواره جهانی بود اما برایم جالب است که هیچ کدام از خبرنگاران خبری از ما نگرفتند!

* «حمید ابراهیمی» با توجه به استقبالی که از سری اول سریال «هوش سیاه» شد بازی در این سری را پذیرفت یا شخصیت متفاوت داریوش شما را به همکاری با این مجموعه تلویزیونی واداشت؟

برای بازی در «هوش سیاه2» با من تماس گرفتند و بعد از خواندن متن از شخصیت داریوش خوشم آمد و بازی در آن را پذیرفتم. یعنی طبق روال همیشه ویژگی نقش و این که آن را دوست داشتم دلیلم برای بازی در این سریال بود.

* وقتی فیلم نامه «هوش سیاه2» را مطالعه کردید چه ویژگی هایی از آن، شما را جذب کرد؟

در ابتدا فیلم نامه کاملی نداشتیم، فقط موضوع اصلی قصه را داشتیم و هر 2 یا 3 روز یک بار چند صفحه از متن را می خواندیم و بازی می کردیم، در این سریال مشکل ما آماده نبودن فیلم نامه بود.

* با توجه به آماده نبودن فیلم نامه بازی در سریال برای تان سخت بود؟

سخت بود. اما تلاش می کردم با استفاده از تجربه  و دانشی که دارم بازی کنم.

* با توجه به چند بعدی بودن شخصیت داریوش و رفتارهای خاصش در زندان با کاظمی (با بازی کیکاووس باکیده) چه فاکتورهای خاص و قابل توجهی برای این شخصیت در نظر گرفتید؟

وقتی فیلم نامه را مطالعه کردم با مسعود آب پرور، کارگردان این سریال صحبت هایی داشتم و به او پیشنهاد دادم که برای در آوردن شخصیت داریوش از نظر ظاهری به من کلاهی بدهند، او شخصیتی است که همیشه کتاب زیر بغلش دارد و کارگردان هم وقتی دلایلم را شنید، پذیرفت و شخصیت داریوش با ابزارهایی که به آن اضافه کردم کامل تر و شکیل تر شد.

* بازی در لوکیشن محدود و بسته زندان که بازی شما تنها در آن، انجام می شد چه سختی هایی داشت؟

من در 11 قسمت زندان بازی داشتم. بازی در این لوکیشن ویژگی ها و فضای مخصوص خودش را دارد ولی با وجود تمام این سختی ها، نقش برایم لذت بخش است. هر چه فضای کار سخت تر باشد، بیشتر لذت می برم.

* در سریال هایی مثل هیچ کس، صاحبدلان، گاوصندوق و یا یه تیکه زمین، بازی تان با «هوش سیاه2» متفاوت است. چند درصد ویژگی های «داریوش» زاییده ذهن شماست؟

بیشتر ویژگی های شخصیت داریوش زاییده ذهن خودم است. جلسه اول و دوم با کارگردان نقش را تجزیه و تحلیل می کنیم، اما لحظه ای که بازیگر جلوی دوربین قرار می گیرد خودش نقش را بازی می کند و آن بازی اصلی اوست که آنی است.به هر حال ویژگی های شخصیت در آن لحظه به تصویر کشیده می شود که همه زاییده ذهن بازیگر است البته عوامل دیگری هم به بازیگر کمک می کند، یعنی فیلم نامه، کارگردان و حتی فردی که چایی می دهد به بازیگر در روند شکل گیری نقش کمک می کند.

* کار در سینما سخت تر است یا تلویزیون و کدام یک انرژی و تمرکز بیشتری را می طلبد؟

هیچ فرقی ندارد. منتهی مدت زمان بازی در سریال بیشتر است، در سینما شاید به مدت 30 روز درگیر بازی باشی اما در سریال 5 یا 6 ماه درگیر هستی. البته بازی در سریال تاریخی سخت تر و بازی در سریال با فضای شهری راحت تر است.

* با این توضیحات می خواستم بگویم چرا جایگاه تلویزیونی شما از موقعیت سینمایی تان بهتر است؟

چون بیشتر برای تلویزیون کار کردم. خودتان می دانید که سینما به دلیل یک سری مسائل از افرادی استفاده می کند که بهتر است درباره اش صحبت نکنیم. معتقدم هر چه بازیگر خوب و بهتری باشی، کمتر کار خواهی کرد، یعنی هر چه قوی تر باشی کمتر کار می کنی!

* وقتی به کارنامه بازیگری تان نگاه می کنم بدون تعارف می گویم بازی های خوب و چشم گیری داشتید. چه طور ممکن است بازیگری که به این خوبی بازی می کند، پیشنهادهای سینمایی کمی داشته باشد؟!

همان طور که اشاره کردم متأسفانه این جزو قاعده سینمای ماست. این را شما نمی گویید خیلی از تهیه کننده های مطرح سینما هم می گویند. در کشور ما هر چه بدتر بازی کنی یا بازیگر نباشی، پیشنهادهای بیشتری برای بازی داری. البته برایم مهم نیست چون من آدم معتقد و با ایمانی هستم و به خدا توکل می کنم.

* برگردیم به سریال «هوش سیاه2» متأسفانه پخش این سریال با پخش فوتبال برخی اوقات، تداخل دارد و زمان پخش مناسبی هم ندارد نظر شما چیست؟

متأسفانه ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا هیچ وقت کارها در زمان مناسبی پخش نشود و شما حساب کنید با وجود تمام زحماتی که برای ساخت این سریال کشیده شده، وقتی زمان پخش نامناسبی داشته باشد، تلاش های مان دیده نخواهد شد.

* سکانس های مشترکی که با کاظمی (شخصیت اصلی قصه) دارید خیلی خوب درآمده و بده و بستان های خوبی با هم دارید این ها حاصل تمرین خودتان است یا راهنمایی های کارگردان؟

در یکی، 2 روز اول بازیگران کنار هم قرار می گیرند تا رابطه بهتری با هم برقرار کنند. من هم با کیکاووس باکیده در سریال «هوش سیاه2» آشنا شدم بعد از مدتی خیلی با هم رفیق شدیم و همین رفاقت ما هنوز هم ادامه دارد و با هم سعی کردیم کار دیده شود. دوستی به ما می گفت تمرین در اجرا نمود پیدا می کند و من و کیکاووس سعی کردیم ارتباط ها را خوب در بیاوریم.

* چه قدر مسعود آب پرور را در پرداخت به سریالی با مضمون جرایم رایانه ای و سایبری موفق دیدید؟

او با بازیگران رفیق بود و همکاری با او تجربه خوبی بود و او را در کارش موفق می بینم.

* اگر در پایان سخنی دارید، بفرمایید؟

خاطره های خوبی از کار در این سریال داریم.

 

مریم ضیغمی/ روزنامه خراسان

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها