رییس‌جمهور در مراسم افتتاح پروژه‌های استان مرکزی:

همه روزه شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگ هستیم

رییس جمهور:

برای داشتن جایگاه ممتاز باید در مرزهای دانش حرکت کنیم

رییس‌جمهور افتتاح نخستین پایگاه رصد و مراقبت فضایی کشور را یک اتفاق بزرگ، پیشرفت ارزشمند و خدمت مفید به ملت ایران دانست و گفت: اگر بخواهیم در دنیا جایگاه ممتاز و اثرگذاری داشته باشیم باید در مرزهای دانش حرکت کرده و از ظرفیت‌های فضا هم استفاده کنیم.
کد خبر: ۵۶۹۴۸۳
برای داشتن جایگاه ممتاز باید در مرزهای دانش حرکت کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر احمدی‌نژاد ضمن تبریک این دستاورد بزرگ به ملت ایران و همه متخصصین و کسانی که در راه اعتلای پرچم ایران و توحید و عدالت تلاش می‌کنند، خاطر نشان کرد: امروز گام به گام توانمندی‌های ملت ایران در استفاده از فضا در حال تکمیل شدن است، چنانچه امروز شاهد افتتاح مرکزی هستیم که می‌تواند در یک فاصله بسیار دور، فضا را رصد و کنترل کرده و تحولات آن را دریافت کند و ان‌شاء‌الله در آینده مخابره نیز داشته باشد.

وی اظهار داشت: این مرکز به متخصصین کشور این امکان را می‌دهد که تحولات محیط را به خوبی سنجیده و اتفاقاتی را که می‌افتد، رصد کرده و برنامه‌های لازم برای استفاده از آن را تنظیم کند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه مجموعه تجهیزاتی که در پایگاه رصد وجود دارد، ساخت متخصصان و فرزندان ایران اسلامی است، تصریح کرد: مهمتر از این تجهیزات نرم‌افزار، دستور کار و اندیشه‌ای است که می‌تواند از این تجهیزات استفاده کرده و دریافت‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و دستاوردها و نتایج لازم را استخراج کند.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ساخت چنین مجموعه‌ای کار بسیار بزرگی است که فقط معدودی از کشورها، مشابه آن را در اختیار دارند، خاطر نشان کرد: اگر پس از این ماهواره‌ای به فضا بفرستیم، می‌توان از همین مرکز، کار دریافت اطلاعات و مدیریت پیام‌ها و رفتارهایش را انجام داد.

رییس‌جمهور اظهار امیدواری کرد در مسیر پیشرفت با همین سرعت به جلو رفته و به جایی برسیم که همه نیازهای کشور در مرز دانش روز به دست متخصصین ایرانی در اختیار ملت قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها