برای نخستین بار قاریان شرکت‌کننده در دور مقدماتی رده‌بندی شدند

نماینده ایران در صدر رقابت‌های مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

نمرات و رتبه‌های ۶۷ قاری شرکت‌کننده در دور مقدماتی سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از سوی هیات داوران برای اولین بار در تاریخ این مسابقات اعلام شد.
کد خبر: ۵۶۸۶۴۶

به گزارش ایرنا، در چهارمین روز از برگزاری سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، هیات داوران برای اولین بار در تاریخ برگزاری این مسابقات، امتیازات و رده‌بندی قاریان شرکت‌کننده در دور مقدماتی را در بخش‌های تجوید، صوت، لحن و وقف و ابتدا اعلام کردند.

بر اساس نتایج به دست آمده از تلاوت‌های ۶۷ قاری شرکت‌کننده، وحید وکیلی نماینده جمهوری اسلامی ایران با کسب ۸۵ امتیاز در صدر این جدول قرار داد و عبدالرحمن الکردی از سوریه با ۸۰ و خالد غریسی از الجزایر با ۷۷ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

محمد بن فوزی بن عبدالعظیم الفرج از عربستان، محمد علی خسروی از افغانستان، علی جواد طریحی از هلند، حسام کریم از عراق، سعودی ام گاندیسا از فیلیپین، جمال رضا از لبنان و محمد السید محمد علی از مصر موفق به کسب رتبه‌های چهارم تا دهم شدند.

رتبه‌های یازدهم تا بیستم نیز متعلق به نمایندگان کشورهای بنگلادش، مالزی، اندونزی، برونئی، آلمان، بحرین، پاکستان، آفریقای جنوبی، تونس و تایلند است.

مرحله نیمه‌نهایی مسابقات در رشته قرائت از شامگاه چهارشنبه آغاز شد و امشب به پایان می‌رسد.

در پایان رقابت‌های روز چهارم مسابقات بین‌المللی قرآن ۲۲ قاری و حافظ در جایگاه قرار گرفتند که احمد ذوالحافظ اگ تنگاه از برونئی، احمد منصور حسن محفوظ از بحرین، محمد کربلائی از اتریش، عبدالواحد سیدعمار از کومور، محمد افندی از تایلند و عبدالودود ماریکا از سنگال در رشته قرائت به رقابت پرداختند.

محمد بن فوزی بن‌عبدالعظیم الفرج از عربستان، محمد اقبال از اندونزی، نجم‌الدین الصنهاجی از تونس، رسلان قاسم‌اف از آذربایجان، محمد حبیب الرحمان از بنگلادش، محمد رفیع بن خلیل عباس از مالزی، محمدالسید محمدعلی از مصر و لطیف انصار از صربستان از دیگر قاریان شرکت‌کننده در این مسابقات بودند.

در رشته حفظ نیز کابوکاتان موریس از فیلیپین، محمد کاشف از هندوستان، عیسی عثمان حسین از سودان، محمد منیر از تایلند، ابراهیم حسین موسی از نیجر، ابراهیم حسن کمال حسن از مصر، کندی ابراهیم سوری از گینه کوناکری و سید صادق حسینی به پرسش‌های داور حفظ پاسخ دادند.

حسین رستمی، قاری بین‌المللی کشورمان به عنوان قاری ابتدای مراسم و یحیی شرقاوی قاری دعوت شده از کشور مصر در پایان برنامه‌های چهارمین روز مسابقات به تلاوت آیاتی از کلام الهی پرداختند.

سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از جمعه دهم خرداد در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شده و جمعه هفدهم خرداد مصادف با بیست‌وهفتم رجب، سالروز مبعث رسول اکرم(ص) با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمدامین سنجری
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
۰
۰
مطلبتان داغ داغ.......... عالیست............

نیازمندی ها