اعلام جزئیات برگزاری چهل و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد

معاون تألیف، تولید مواد و رسانه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش، جزئیات برگزاری چهل و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را اعلام کرد و گفت: مهلت دریافت آثار حداکثر تا 15 مرداد ماه سال‌جاری است.
کد خبر: ۵۶۸۶۱۶
اعلام جزئیات برگزاری چهل و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد

حمیدرضا کفاش معاون تألیف، تولید مواد و رسانه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چهل و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از سوم تا دهم آبان ماه 92 در تهران برگزار می‌شود، گفت: 20 موضوع کاری برای فیلمسازان علاقه‌مند و داوطلبان شرکت در جشنواره مشخص شده است که از آن جمله می‌توان به دیدگاه‌ها و رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت، نماز و حجاب، حفاظت محیط  زیست، اقتصاد مقاومتی، ‌فرهنگ و تمدن اسلامی ـ ایرانی، آداب و مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی، استقرار نظام آموزشی «3ـ3ـ3ـ3»، تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت اسلامی، آموزش و پرورش و ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس، آموزش بزرگسالان، کاربرد فناوری‌های نوین در عرصه آموزش و پرورش، پدافند غیرعامل و توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای اشاره کرد.

وی بخش ویژه جشنواره را تولیدات با موضوع پیام‌ها و نامگذاری‌های مقام معظم رهبری در سه سال اخیر عنوان کرد و گفت: گروه‌های جشنواره شامل گروه فیلم‌های علمی ـ آموزشی، مستند، پویانمایی (انیمیشن)، داستانی بلند، کوتاه و نماهنگ است.

معاون تألیف، تولید مواد و رسانه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش، مهلت دریافت آثار را حداکثر تا 15 مرداد ماه 92 اعلام کرد و افزود‌: فیلم‌ها در قالب‌های داستانی، مستند و پویانمایی و نماهنگ پذیرفته می‌شود و نباید از تاریخ تولید آثار بیشتر از دو سال گذشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در هر بخش به بهترین آثار انتخاب شده از سوی هیأت داوران جوایزی اهدا خواهد شد، گفت: به فیلم‌های برگزیده اول تا سوم تندیس به همراه جایزه نقدی اهدا می‌شود؛ همچنین در هر بخش بنا به صلاحیت هیأت داوران، جوایز ویژه‌ای شامل تندیس زرین به همراه جایزه نقدی به بهترین فیلمنامه با متن تحقیقی، بهترین تهیه کنندگی، بهترین تصویربرداری یا فیلمبرداری، بهترین تدوینگر، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین موسیقی متن و بهترین بازیگر نقش اول تعلق می‌گیرد.

دبیر جشنواره همچنین خاطر نشان کرد: جوایز ویژه وزارتخانه‌ها، نهادهای بین‌المللی (آیسیسکو ، صلیب سرخ و ...)، سازمان‌ها، مؤسسه‌ها و بنیادهای دولتی و غیردولتی به فیلم‌های برگزیده، جداگانه اهدا خواهد شد.

کفاش با بیان اینکه آن دسته از آثاری که در راستای اهداف و موضوعات جشنواره تولید شوند و در بخش مسابقه پذیرفته شوند، پس از طرح در کمیسیون مربوطه، از حمایت مادی و معنوی دفتر جشنواره برخوردار خواهند بود، ‌گفت: برای فیلم‌های سینمایی 35 میلی‌متری نیز پروانه حمایت صادر می‌شود و در نوبت اکران قرار می‌گیرند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها