تغییر شرایط انتقال دانشجویان علوم‌پزشکی به داخل کشور

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ایجاد تغییر در نحوه انتقال دانشجویان ایرانی رشته‌های علوم‌پزشکی خارج از کشور به داخل از کاهش تعداد واحدهای متقاضیان انتقالی خبر داد.
کد خبر: ۵۶۷۹۳۴

سلیمان احمدی در گفت‌وگو با ایسنا‌ افزود: با توجه به ایجاد 11‌واحد بین‌الملل جدید در دانشگاه‌های علوم پزشکی، روند انتقال دانشجویان ایرانی به داخل تسهیل شده است.

وی ادامه داد: همه دانشجویان پزشکی خارج از کشور که متقاضی انتقال به دانشگاه‌های داخل باشند، به واحدهای بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی انتقال می‌یابند.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به کاهش تعداد واحدهای دانشجویان متقاضی انتقال، گفت: پیش از این دانشجویان باید حداکثر 72 واحد را می‌گذراندند، در حالی که بر اساس مصوبه جدید تعداد واحدهای در نظر گرفته 50 واحد و برای فرزندان اعضای هیات علمی 32 واحد تصویب شده است.

وی یادآور شد: در جلسه اخیر با انتقالی 60 دانشجوی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی موافقت شده است.

سلیمان احمدی درباره نحوه پذیرش دانشجویان متقاضی انتقال از دانشگاه‌های داخل، گفت: پیش از این دانشجویان باید خود برای پذیرش از دانشگاه‌های داخل اقدام می‌کردند، اما به منظور تسهیل در امر انتقال دانشجویان پیشنهادهای خود را ارائه و وزارت بهداشت بر اساس معدل دوره تحصیل و معدل دیپلم آنها دانشجویان را امتیازبندی و با توجه به اولویت‌های علاقه‌مندی آنان، آنها را پذیرش می‌کنند.

وی تاکید کرد: یکسان‌سازی تطبیق واحدها از سوی واحدهای بین‌الملل صورت می‌گیرد، بر این اساس واحدهای داخل موظفند واحدهای گذرانده دانشجویان را تطبیق دهند و بر‌اساس آن سطح تحصیلی دانشجو نیز مشخص می‌شود.

رئیس مرکز خدمات آموزشی با تاکید بر این‌که هیچ مرجع و موسسه خصوصی بجز شورای انتقال مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت مرجع رسمی برای انتقالی نیست، خاطرنشان کرد: در صورتی که دانشجویان توسط دیگر مراجع برای انتقال اقدام کنند، انتقالی آنها تخلف محسوب می‌شود و در زمان فراغت از تحصیل این دسته از دانشجویان با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها