تیم والیبال ایران در دیداری تدارکاتی، میلی‌متری مغلوب تیم چهارم المپیک شد

ولاسکو: روحیه تسلیم‌نشدنی ملی‌پوشان ستودنی است

شمارش معکوس برای حضور تیم ملی والبیال ایران در لیگ جهانی در شرایطی آغاز شده که این تیم در دومین دیدار تدارکاتی خود با نتیجه 3 بر 2 مغلوب تیم قدرتمند بلغارستان شد؛ نتیجه‌ای که به باور خولیو ولاسکو، سرمربی تیم ایران نقطه امیدبخش آن روحیه جنگندگی و تسلیم‌ناپذیری شاگردانش بود.
کد خبر: ۵۶۷۸۹۳

تیم ایران که هفدهم و هجدهم خرداد در آغاز دیدارهای خود در لیگ جهانی به مصاف تیم ملی روسیه در مسکو می‌رود، پس از آن که در نخستین دیدار تدارکاتی خود با نتیجه 3 بر یک از سد بلغارستان گذشت، جمعه شب در دومین بازی خود با نتیجه 3 بر 2 (23 بر 25)، (25 بر 23)، (25 بر 27)، (25 بر 18) و (17 بر 19) مغلوب این حریف پرقدرت شد. اما دستاورد این بازی برای تیم ایران چه بود؟ خولیو ولاسکو در پاسخ به این پرسش به سایت فدراسیون والیبال گفت: از این بازی راضی هستم. دلیل رضایتم نیز با وجود نداشتن اعتماد به نفس و اشتباهاتی که در دریافت و توپ‌های برگشتی داشتیم روحیه جنگندگی و تسلیم‌ناپذیری بازیکنان تا آخرین لحظه بود و در نهایت روی دو توپ آخر باختیم. بلغارها در پایان بازی آنچنان دور هم جمع شده و به ابراز خوشحالی پرداختند که انگار تیم روسیه یا برزیل را برده‌اند و این نشان از شایستگی‌های تیم ما داشت و باعث افتخار است که تیم چهارم المپیک را به خوشحالی واداشتیم.

این در حالی بود که فرهاد ظریف، لیبروی تیم کشورمان پس از این بازی گفت: والیبال ایران به سطحی رسیده که می‌تواند مقابل قدرت‌های بزرگ والیبال دنیا بایستد. با این که مقابل تیم چهارم المپیک در یک بازی پنج گیمه باختیم، باز هم ناراحتیم. این نشان می‌دهد که والیبال ایران چقدر رشد کرده است. ما فقط در امتیازهای حساس کم آوردیم و به دو امتیاز سرویس در ست پنجم بازی را واگذار کردیم. مسابقه با بلغارستان بهترین تجربه برای ما در آستانه حضور در لیگ جهانی است.

معدنی: می‌توانیم روسیه را شکست دهیم

اما حسین معدنی، مربی تیم ملی در تشریح شرایط این تیم برای بازی با روسیه گفت: والیبال روسیه پیشینه‌ای طولانی همراه با نتیجه‌گیری خوب از حضور در میادین بین‌المللی بزرگ دارد، با این حال تیم ملی والیبال ایران در موقعیتی قرار دارد که بتواند یکی از دو دیدار مقابل تیم ملی این کشور را به نفع خود تمام کند.

وی به مهر گفت: بازیکنان آمادگی خیلی خوبی بویژه به لحاظ روحی روانی دارند. البته شرایط واقعی تیم ملی و ترکیب اصلی بعد از سه دیدار تدارکاتی در نظر گرفته شده مقابل بلغارستان مشخص می‌شود. اما بدون در نظر گرفتن این بازی‌ها هم می‌توان نسبت به پیروزی تیم ملی در یکی از دو دیداری که باید برابر روسیه برگزار کند، امیدوار بود.

پیروزی فنلاند و کانادا در آغاز لیگ جهانی

بیست و چهارمین دوره مسابقه‌‌های والیبال لیگ جهانی با برگزاری دو دیدار از گروه سوم این رقابت‌ها آغاز شد که طی آن تیم‌های فنلاند و کانادا موفق به شکست حریفان خود شدند. فنلاند در دیدار خانگی موفق به شکست 3 بر صفر پرتغال شد و کانادا هم با نتیجه 3 بر یک مقابل هلند صاحب برتری شد. تیم‌های ژاپن و کره‌جنوبی هم برگزارکننده دیگر بازی این رقابت‌ها بودند که کره به برتری 3 بر یک رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها