پایان جشنواره نمایشنامه‌نویسی بدون برگزیده

در اختتامیه نخستین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی که روز پنجشنبه برگزار شد، نام نفر برتر در آخرین لحظه از میان برگزیدگان حذف شد و به این ترتیب این جشنواره برگزیده نداشت و البته وزیر ارشاد هم انتقاداتی به اهدای جایزه جشنواره کن به یک فیلم غیراخلاقی بیان کرد.
کد خبر: ۵۶۷۴۹۹

به گزارش فارس، مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه‌آبادی معاون هنری و قادر آشنا مدیرکل مرکزهنرهای نمایشی برگزار شد.

در این مراسم وزیر ارشاد در سخنانی گفت: نمایشنامه اصلی‌ترین رکن هنر تئاتر محسوب می‌شود. اگر نمایشنامه جذاب و مفید نباشد، بقیه کارها نتیجه بخش نخواهد بود؛ چراکه سنگ بنای شکل‌گیری یک اثر نمایشی متن است.

وی گفت: در همایش صائب تبریزی عنوان کردم که این هنرمند مضامین خود را به زیبایی و با سبک هندی ارائه کرده است که علاقه‌مندان بسیاری در طول تاریخ داشته و ما از این نمونه‌ها بسیار داریم‌ و اگر از ظرفیت‌های ملی استفاده کنیم، قطعا قابل ارائه به جهان نیز خواهد بود.

هیات داوران اولین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی ایران نیز ده نفر را شایسته تقدیر دانستند و به هر کدام از تقدیرشده‌ها مبلغ دو میلیون تومان اهدا شد.

همچنین جایزه شش میلیون تومانی اثر سوم به منصور میخ بر از کرمانشاه برای نمایشنامه «غلیان قجری» و جایزه هشت میلیون تومانی رتبه دوم به علی میرزا عمادی برای نمایشنامه «دفاع» رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها