معاون وزیر خارجه آمریکا خبر داد:

رفع موانع فروش مواد غذایی و دارو به ایران

معاون وزیر خارجه آمریکا از لغو تحریم‌ فروش تلفن همراه و رایانه و نیز رفع موانع فروش مواد غذایی و دارو به ایران خبر داد.
کد خبر: ۵۶۷۳۰۲
رفع موانع فروش مواد غذایی و دارو به ایران

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: از امروز 9 خرداد مجوز کلی برای لغو این تحریم ها صادر خواهد شد و راه برای فروش قانونی وسایل ارتباطی به ایران باز می شود.

وی مدعی شد: دولت آمریکا این تصمیم را گرفته است تا تحریم ها مانعی برای استفاده از تکنولوژی هایی که مردم برای ارتباط بهتر و سریعتر به آنها نیاز دارند، ایجاد نکند.

به گفته شرمن، رئیس جمهوری آمریکا متعهد است جلوی ایجاد یک «پرده آهنین ارتباطی» دور ایران را بگیرد.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا با طرح این ادعا که برای مقام های آمریکایی اثرگذاری تحریم ها بر زندگی روزمره مردم عادی ایران مهم است، اظهارداشت: ما یک تیم ویژه به کشورهای مختلف فرستاده ایم تا موانع فروش مواد غذایی و دارو به ایران را رفع کنیم.

وی با اشاره به نتایج مذاکرات هسته ای 1+5 با جمهوری اسلامی ایران، افزود: ایران حق دارد انرژی صلح آمیز هسته ای داشته باشد. این حقی است که ایران با رفع نگرانی های بین المللی امکان دسترسی به آن را خواهد داشت.

به گفته شرمن، این موضوع بخشی از مسائلی است که گروه 1+5 در حال مذاکره بر سر آن است.

معاون وزیر خارجه آمریکا با اشاره به روند انتخابات در ایران، گفت:دولت آمریکا هیچ علاقه و نفعی در اینکه از هیچ یک از کاندیداها حمایت کند ندارد و صحیح هم نیست که ما از کاندیدای خاصی حمایت کنیم. این انتخاب مردم ایران است نه آمریکا یا هیچ کشور دیگر، و همانطور که می دانیم سیستم سیاسی ایران به شکلی است که تصمیم های عمده و به ویژه جهت گیری پرونده هسته ای در اختیار رهبر جمهوری اسلامی ایران است نه روسای جمهور.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
۰
۰
تو گفتیو ما هم باورمون شد.....
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها