در رتبه بندی های جهانی

صعود ۷۱۱ پله ای دانشگاه تهران

دانشگاه تهران در رتبه دهم قرار دارد

اعلام آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان

آخرین رتبه ‌بندی دانشگاه های جهان در سال 2013 امروز اعلام شد.
کد خبر: ۵۶۷۲۱۱
اعلام آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در شیراز گفت: براساس نظام رتبه‌بندی International Colleges ampersand Universitiesدانشگاه تهران حائز رتبه 10 و دانشگاه‌های فردوسی مشهد، علوم پزشکی تهران و جامع علمی - کاربردی به ترتیب حائز رتبه‌های 70، 79 و 92 می‌باشد.

دکتر جعفر مهراد افزود: این نظام رتبه‌بندی، 11 هزار و 160 کالج و دانشگاه را از 200 کشور جهان براساس محبوبیت وب سایت آنها رتبه‌بندی کرده است.

او گفت: این نظام رتبه‌بندی، علاوه بر ارائه فهرستی کلی از 200 دانشگاه برتر جهان، فهرست‌های تفکیکی از دانشگاه‌های آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، اروپا، اقیانوسیه، آفریقا و آسیا را نیز ارائه می‌دهد.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری افزود: این نظام رتبه‌بندی از نوع نظام‌هایی است که وب سایت مراکز آموزش عالی و تحقیقات علمی را رتبه بندی می کند و حضور دانشگاه‌های ایران در این فهرست و در بخش آسیا قابل توجه است.

در مجموع، از کل دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور فهرست رتبه بندی شده 266 دانشگاه‌ ایران تهیه و ارائه شده است.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) سامانه اطلاع رسانی علمی است که درصدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر است.

ایران بعد از ایالات متحده که 60 سال در مطالعات استنادی تجربه دارد و نیز بعد از کشور هلند، سومین نظام استنادی جهان را بنیان گذاری کرده‌ است.

دفتر اصلی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فنآوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها