مهلت ارسال آثار به دهمین دوره جشنواره بسم الله تمدید شد

دبیر دهمین جشنواره بین المللی بسم الله از تمدید مهلت ارسال آثار به این رقابت هنری تا ۱۰ خرداد ماه خبر داد.
کد خبر: ۵۶۶۴۸۴
مهلت ارسال آثار به دهمین دوره جشنواره بسم الله تمدید شد

فریدون مردانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به دلیل استقبال علاقه مندان از استان های مختلف و تماس های مکررشان مبنی برتمدید زمان ارسال آثار باعث شد که این مدت که پیش از این ۷ خرداد ماه اعلام شده بود،تا دهم این ماه تمدید شود.

وی افزود:از آنجا که تمام تلاش ما این است که آثار به موقع و برای افتتاحیه نمایشگاه آماده شوند،به احتمال زیاد داوری آثار را زودتر از موعد اعلام شده برگزار کنیم.

این هنرمند گرافیست خاطرنشان کرد:این رویداد هنری دو رشته هنر گرافیک شامل دو گرایش پوستر و لوگوتایپ با موضوع آیه بسم الله، اسماء الحسنی و اسماء متبرکه و رشته تصویرسازی با دو موضوع قصص قرآنی و آداب و رسوم و سنت های کشوری که هنرمند در آن زندگی می‌کنید، برپا می‌شود

مردانی اضافه کرد:علاوه بر بخش های اصلی،بخش تایپوگرافی ادعیه و مناجات نیز به صورت جنبی به رقابت این دوره افزوده شد.البته به خاطر اینکه این بخش در فراخوان اعلام نشده بود،تعداد کمی از هنرمندان از آن مطلع شدند.اما به احتمال زیاد این بخش در دوره آینده نیز برگزار شود.

وی درباره تعداد آثار ارسالی گفت:تا پایان مهلت ارسال آثار نمی توان رقم دقیقی از تعداد آثار اعلام کرد،اما به طور تقریبی بیش از ۲ هزار اثر تا امروز به دبیرخانه رسیده است.در حال حاضر نیز مسوولان دبیرخانه مشغول کدگذاری و دسته بندی آثار هستند.

وی خاطرنشان کرد:نمایشگاهی از آثار مرحله نخست داوری همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.ضمن اینکه دربخشی مدعو نیز آثار برتر هنرمندان پیشکسوت و به نام به ویژه در بخش خوشنویسی همزمان با این نمایشگاه،به معرض نمایش گذاشته می شود که شامل آثار اساتیدی چون امیرخانی،شیرچی، کابلی و شیرازی خواهد بود.

دبیربخش گرافیک این جشنواره اضافه کرد:بعد از پایان جشنواره آثار بخش رقابتی این رویداد در قالب یک کتاب و آثار هنرمندان پیشکسوت دربخش مدعو نیز به صورت یک کتاب مستقل چاپ و عرضه خواهد شد.

دبیرهنری این جشنواره همچنین اضافه کرد:رایزنی هایی نیز برای برگزاری این نمایشگاه در کشورهای خارجی به ویژه کشورهای اسلامی انجام شده که وقتی قطعی شد،اعلام خواهد شد.

دهمین جشنواره بین المللی بسم الله از ابتدای ماه مبارک رمضان در تهران برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها