یک استعفای پرحاشیه

عباسیان: سریال‌سازی در شبکه خانگی خیانت است

محمدرضا عباسیان از مدیرعاملی موسسه رسانه‌های تصویری و دبیری جشنواره فیلم یاس استعفا کرد و قصد دارد از این پس در زمینه مستندسازی فعالیت کند. عباسیان، دبیری جشنواره سال گذشته فیلم فجر را هم به‌عهده داشت.
کد خبر: ۵۶۴۱۸۱

روز گذشته محمدرضا عباسیان در نشست خبری خود با اعلام خبر استعفای خود از مدیرعاملی موسسه رسانه‌های تصویری و دبیری جشنواره فیلم یاس تهران گفت: نمی‌توانم دلیلی برای استعفای خود ذکر کنم، اما آوینی جمله‌ای دارد که می‌گوید هنر آن است که بمیری پیش از آن‌که بمیرانندت.

به گزارش تسنیم، عباسیان با اعلام تقدیم استعفانامه خود به شمقدری و گرفتن امضا پس از چند روز از وی گفت: دلیلی که بتوانم به شما عنوان کنم ندارم، هرجایی که فکر کنم دیگر مفید نخواهم بود، استعفا خواهم کرد، امروز آخرین روز حضورم در این موسسه است و بعد از آن به وظیفه اصلی‌ام که خدمت در صداوسیماست، می‌پردازم. بزودی نیز مجوز ساخت یک مستند در سوریه را خواهم گرفت و عازم آنجا می‌شوم.

عباسیان با توضیحاتی درخصوص دبیری جشنواره فیلم یاس تهران گفت: جشنواره تاکنون به کار خود ادامه داده و بزرگداشت‌ها نیز معلوم شده بود و من به دلیل پیگیری‌هایی که برای این جشنواره داشتم به جشنواره کن نرفتم، اما متاسفانه مشکلاتی را برای این جشنواره باید متذکر شوم، در حالی که نزدیک به زمان برگزاری جشنواره هستیم، هیچ‌گونه دریافتی و بودجه‌ای برای برگزاری این جشنواره به دست ما نرسیده است.

این مدیر سینمایی درخصوص سریال‌سازی در شبکه نمایش خانگی گفت: من مخالف سرسخت توزیع و ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی هستم و سریال‌سازی در شبکه نمایش خانگی را خیانت به سینمای ایران می‌دانم. با توجه به فروش کم سینما، اوضاع سالن‌سازی و نداشتن درآمد مناسب از اکران، شبکه نمایش خانگی ظرفیت خوبی برای بازگشت این سرمایه به سینما و تهیه‌کنندگان است، اما با ورود سریال‌ها و انیمیشن‌های خارجی این برگشت سرمایه معیوب شده است و سینما بیشتر دچار مشکلات مالی شد. تاکید می‌کنم سریال‌سازی باید متوقف و توزیع انیمیشن خارجی بشدت کنترل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها